Fråga

Visar fel företagsnamn när vi ringer.

  • 4 July 2022
  • 5 svar
  • 642 visningar

Vi jobbar på ett företag och har då företagstelefoner med abonnemang. Det märkliga är att när vi ringer upp till folk så står det ett helt annat företagsnamn hos den som blir uppringd än vad abonnemanget står på. Vad gör man åt det?


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , 

Kan tänka mig att det är något felinställt i eran växel app av något slag . Men annat företag än erat som visas upp ?  Är de något ni tagit över eller ändrat namn på företaget ? 
 

https://www.tre.se/treforetag/handla/vaxel

Kika om detta är något ni har , har inte så mkt mer koll på företags delen tyvärr . Annars är de bäst och höra av sig till kundtjänst på telefon med en företags handledare helt enkelt . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Vi är endast två personer på företaget och vi har ingen växel, företagsnamnet i fråga hör till min enskilda firma som jag har och har haft länge...numret jag har har aldrig någonsin varit kopplat till det. Från början stod jag själv för abonnemanget, sedan stod det på förra företaget jag jobbade på och nu är numret flyttat till det nuvarande bolaget jag jobbar för. Längs hela vägen har företagsnamnet följt med och jag kan inte bli av med det, plus att det smittade av sig på min kollegas telefonnummer också. Jag ringde till kundsupport företag..lösningen lät inte som om det kommer fungera plus att det tar flera veckor innan vi ens vet om det fungerar. Det kanske är enda sättet att kanske få problemet ur världen men väldigt tråkigt att det är helt fel företagsnamn som dyker upp när man ringer folk...blir väldigt vilseledande kan man ju säga.

 

Mvh Johan

Användarnivå 5
Emblem +33

Var syns företagsnamnet menar du? Om du ringer till någon syns endast telefonnumret hos dem såvida de inte har någon app installerad som hämtar namnet från hitta.se eller Eniro.

Visas rätt företagsnamn om du själv söker på telefonnumret på hitta.se och Eniro?

Emblem

Är det en Android som visar fel? Googles telefonapp (som nu är standard hos många tillverkare) visar företagsnamn ibland. Det är kopplat till vad Google har för info om företaget. Om infon är fel så kan man hålla in på namnet i historiken och välja "Skicka feedback". Har företaget en profil hos Google så se till att infon där stämmer eller skapa en profil om det inte finns.

Användarnivå 5
Emblem +21

Jag vet att mina Samsungs (säkerligen andra Android telefoner) använder sig utav Hiya som gör en check om samtalet är “skräp”, “spam”, “telefonförsäljare” eller gör en slagning och kollar upp vad det är för företag det är som ringer.

Såg att man ska kunna registrera sitt nummer där också https://hiyahelp.zendesk.com/hc/en-us/requests/new:

 

Svara