Besvarat

Problem med (felaktigt) nedstängt abonnemang.

  • 23 May 2020
  • 2 svar
  • 288 visningar

Användarnivå 1

Hej, 


Nästan hela förra veckan varit i kontakt med kundservice på 3.
Jag och “Erik” hade kommit överens om en summa för månaden som var.
När den likväl inte var justerad, ringde jag och bad om att den skulle justeras enl ök.
För att visa min goda vilja, betalade jag i stället - och alltså i förväg - maj månads räkning. Den var också på det totalbelopp vi hade kommit överens om.


Vid åtminstone tre-fyra tillfällen var jag tvungen att ringa från mitt spanska simkort till Tre. Då befinner mig i Spanien, hade Tres nedstängning av allt, utan att ta kontakt med mig, gjort det omöjligt att nå ut. Öht. Det lilla jag hade kvar, var några minuter på mitt spanska simkort. Efter att åtskilliga ggr ha fått sitta i kö, förklarade jag snabbt mitt ärende, gav henne, senare en “honom” såväl mitt svenska mobilnr hos Tre, liksom för säkerhet skull mitt spanska (då jag visste att det vilken sekund som helst skulle ta slut). - Så ring upp mig omgående! bad jag, så att vi kan klara ut det här.


Hör till saken att jag är mkt gammal kund på 3, Erik känner mkt väl till mig, men inte en enda gång ringde någon upp. 

Vid det laget var det jag hade kvar på mitt spanska simkort slut, och trots att någon vid något av alla samtal jag tvingades göra, mkt väl såg att jag hade betalat en framtida faktura i förväg, att jag var en gammal kund; att som han sa, “Jag sätter på ditt abonnemang nu, så får ni göra upp det här när ni får kontakt” ungefär. Det viktiga var iaf att han startade det, så att jag kunde komma ut, och bad mig starta om modemet. 

 

Det är bara det att hur många ggr jag än försökte starta om modemet funkade det inte.
Så nästa person jag talade med, förklarade jag bakgrunden OCH att modemet likväl inte funkar, så bad honom åtminstone att sätta tillbaka mina 60 (eller 50) GB på min mobil, så att jag åtminstone hade den att både ringa från och internetdela med (de GB hade för enkelhetens skull lagts över på mitt modem, som en förklaring; bry er inte om att det låter konstigt eller så, vi som är inblandade i det, vet vad det handlade om; en engångsföreteelse för att få situationen då att funka).

 

Det gjorde han inte.

(Om någon från Tre läser detta, observera att det är det bärbara modemet det gäller, som ni har beteckningen till, som jag fick hjälp av den f ö mkt bra tekniska avdelningen hos er, då inte mitt större modem funkade. Samma månadskostnad f ö. Men det är alltså DET modemet det gäller som inte går igång efter omstart; bara “No Service” om och om igen.)

Så här sitter jag. Flera dagar efter att ha pratat med flera olika personer på Kundtjänst som insåg problemet, men som inte klarat av det full ut; inte lyssnat på mig fullt ut, eller vad du vill:


1. Ingen har försökt ringa mig.
2. Modemet funkar inte hur många omstarter jag än gör.
3. De 50 Gb jag betalar för och som omdirigerats till mitt modem har inte förts tillbaka, som jag bad om.
4. Haft och har jättestora problem att komma ut på alla sätt.
5. Det har blivit dyrt för mig att sitta och prata/sitta och vänta i köer i omgångar många många minuter till en minutkostnad på ca 5 kr - samt dyrt att köpa ett nytt abonnemang hos min spanska leverantör (som ändå inte kan utföra alla de saker jag hade behövt få gjort).

Christina

icon

Bäst svar av Erik 25 May 2020, 12:11

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej @Chrizz! Verkligen ledsen för att det har strulat! :disappointed_relieved:

Ser att mina kollegor har försökt nå dig utan att lyckas. Mina kollegor på kundservice kan heller inte ringa till utländska nummer via våra system. Hur som helst så är dina abonnemang aktiverade sedan 19 maj och du har all data tillgänglig.

 

“No service”

Om abonnemanget/simkortet befinner sig utomlands när det återaktiveras (som i detta fall) så kan det hända att det inte får kontakt med våra system per automatik. Det går dock att lösa genom att söka nät manuellt, ibland krävs det att man gör det flera gånger för att det ska börja fungera. 

Anslut till en av nedan operatörer i Spanien:
Orange ES, Xfera, Yoigo, Movistar, Vodafone ES

 

Nedan är instruktioner för hur du kan göra det på dina enheter:

:arrow_right:iPhone - Sök nät manuellt
:arrow_right: Huawei Pocket WiFi - Sök nät manuellt

Användarnivå 1

Hej Erik! Ja, puh vilken pärs! ;)

Så mkt mer som strular när en sån här sak händer än jag kunnat ana. (Tack till dem som försökte ringa.)

Som så ofta är tekniksidan suverän. Ringde till slut till dem i dag vid sexsnåret. Hon hann hjälpa mig en bra bit. Väldigt mkt att gå igenom. Men nära målet bröts samtalet nån minut över 19! Måste vara någon automatisk stängning av samtalen!? Tycker ni ska ändra det i så fall så att man hinner bli klar med sitt ärende.

Hade precis hunnit föreslå Yoigo eller Movistar, som jag har bäst erfarenhet av här för sånt.

Tack också för övrig info. Då förstår jag det hela ännu bättre. Liksom för länkarna. Om jag orkar prövar jag dem, men både tryggt och trevligt att lösa en sån här sak via tekniksidan.

 

Svara