Besvarat

Vart hittar vi PUK-koden?

  • 6 September 2018
  • 2 svar
  • 238 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Hej! Jag har 2 abonemang som jag betalar för under mitt namn. Den ena är min och den andra är min sambos. Nu till frågan. Vart kan jag hitta puk koden till hennes mobil då hon har råkat låsa den?

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Tristan 6 September 2018, 19:01

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Michel!

Det enklaste är att du registrerar dig som administratör på Mitt3 via Tre.se
För att registrera dig som administratör utan att behöva vänta på brev med kod behöver du en aktiveringskod för Mitt3 som du återfinner under "Kund" på ditt abonnemangsavtal, vilket du bör kunna se när du är inloggad på Mitt3 på ditt egna abonnemang ifall du inte vet var avtalskopian finns.

När du sedan är inloggat som administratör väljer du bara din sambos abonnemang och du hittar PUK-koden i högst upp i mitten av sidan.

Vid användade av PUK-koden skall de 8 siffrorna slås in och därefter en helt ny, får inte vara samma som tidigare, fyrsiffrig PIN-kod och denna ska verifieras genom att slås in en gång till när mobilen ber om det.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen Michel!

Löste det sig med PUK-koden till din sambos abonnemang?

Svara