Besvarat

Abonnemang - Gå ned i kostnad eller avsluta

  • 12 September 2018
  • 4 svar
  • 960 visningar

Jag har kommit fram till att det kostarför mycket för mig att betala av mitt nuvarande abonnemang. Jag ligger på 581 kr / månad. Hur avslutar jag det?
icon

Bäst svar av Pettersson 12 September 2018, 17:27

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

För att avsluta ditt abonnemang ringer du till 3Kundservice på 0735-300 400 under vardagar 08-18.

Vill du komma ner i kostnad för ditt abonnemang? I vissa fall har man någon tilläggstjänst som kostar pengar varje månad, ibland har man någon onödig dragning som ligger och återkommer. Kolla på fakturan för att se om det är något du inte känner igen eller vet att du har behov för. Fasta kostnader som inte går att ändra på under en bindningstid är kostnad för ditt abonnemang och hårdvara.

Har du bindningstid på ditt abonnemang? Då kan ditt abonnemang avslutas först när denna har gått ut. Önskar du avsluta det tidigare betalar du den resterande kostnaden i en klumpsumma. Kundservice kan hjälpa dig att räkna ut exakt vad denna summa blir och att lägga in ett avslut på ditt abonnemang.

Har du ingen bindningstid på ditt abonnemang? Då kan du också byta ner ditt abonnemang till ett billigare, så att det passar bättre. Om du ändå önskar avsluta det kan detta göras med en månads uppsägningstid. Båda alternativen hjälper kundservice dig med.

Vill du läsa mer om att ändra ditt abonnemang? Det kan du göra här.

Har fått en faktura idag på 1317 kr, men det skulle ju bli mycket billigare med er så det förstår jag inte

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Ing-Marie Hej! Troligtivs är det så att din faktura sträcker sig över flera månader, vilket gör att den kan vara högre än vad den normalt borde vara. Här kan du läsa mer om din första faktura och lite förklaringar. :) 

Hu kan jag avsluta det för den summan har jag inte råd att betala

Svara