Besvarat

Aktiv försäkring?

  • 5 September 2018
  • 5 svar
  • 190 visningar

Hej.

jag undrar om min försäkring är aktiv och hur länge den varit det i så fall.

Med vänlig hälsning,
icon

Bäst svar av Pettersson 5 September 2018, 20:53

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Erka!

Under Abonnemang på Mitt3 ska du kunna se ifall du har en aktiv 3Försäkring kopplat till abonnemanget och den informationen skall också finnas med på ditt abonnemangsavtal.

För att få mer exakt information rekommenderar jag ett samtal till Kundservice genom att ringa 300 i din mobil. De ser dina kunduppgifter och kan kontrollera samt hjälpa dig vidare.
Jag förstår. Du har ingen möjlighet att hjälpa mig? Jag har stått i kö nu i mer än 25 minuter.

Med vänlig hälsning,
Användarnivå 5
Emblem +10
@erka2103

Jag önskar att jag hade det men dessvärre är jag bara ännu en kund i mängden.

Det är bara att stå ut i kön och hoppas på det bästa.
Ha en trevlig kväll köandet till trots. : )
👌👍 tack
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Om du inte har fått svar kan du tar reda på det själva, förhållandevis enkelt, enligt nedan. Alternativt kan du, som redan sagts av @Tristan, ringa till kundtjänst på 0735-300 400. Öppet 8-20 på vardagar, de finns också på Facebook om det inte är lika bråttom.

Ta reda på om en försäkring tecknades med abonnemanget och vilken enhet den gäller för
  1. Logga in på Mitt3
  2. Gå till "Abonnemang"-fliken
  3. Välj sedan "avtal" och "Se dina avtal"
  4. Välj vilket avtal det gäller
  5. På sidan där alla uppgifter finns, i kolumnen tjänster - står det 3Försäkring där? Då finns det försäkring för den enhet som presenteras i kolumnen till vänster.
Ta reda på om försäkringen är aktiv
  1. Logga in på Mitt3
  2. Gå till "Abonnemang"-fliken
  3. Välj vilket abonnemang det gäller
  4. Under rubriken "Dina tjänster" kan du välja att se dina aktiva tjänster. Om 3Försäkring anges där, så har du en aktiv försäkring.
Hoppas att du får svar på din fråga 🙂

Svara