Vi har tre abonnemang (två mobil + bredband). Nu har vi fått SMS från Tre: Dina abonnemang avslutas om en månad. Häpp……..ingen förklaring eller orsak. När vi ringt till supporten blir svaret: Jag vet inte…..Häpp..häppp...normal standard på Tres support!!!!!!!!
Hejsan 🙂 ,
Det låter skumt skulle jag säga .Bekräftade inte supporten något angående det sms som hade levererats , så det inte va bluff ? Men även över hur det ser ut med avtalen , borde ni ju fått reda på vid kontakt med den riktiga 3 kundservice på telefon.
Även om du har 3-4 månader kvar av bindningstid . Då man kan förlänga , så är det ju aldrig att något som avslutas på direkten , även om man inte har bindingstid . Utan det löper ju vidare tills man säger upp det .Och nu säljs det utan bindingstider , bara avbetalning av hårdvara som blir bindande . Men oavsett så är de ju inget som avslutas utan att man själv tagit något beslut om det.
Så frågan är om det äns är från Operatören 3 överhuvudtaget.
Oftast brukar försäljare ringa inom den tidsramen kvar av bindningstid, för att se om kunden vill förlänga eller avvakta . Och då är det till den som står på avtalen.
Du kan lättast få en översikt genom att själv logga in på Mitt3 i App eller Webbläsare & se vad du har för bindingstider kvar på respektive abonnemang. Alternativ om du har kvar avtal i pappersform från signeringen av avtalen .
Men just nu verkar det vara problem med just Mitt3 enligt informationen högst upp på sidan .
Annars är det supporten eller närmaste 3Butik .
Mvh F
Hej Frodrik
Jobbar du för Tre?
Nej, det var äkta SMS från Tre. Alla abonnemang var avslutade under “Mitt 3”!!!!!!!!
Ändå kunde/ville inte de inkompetenta personerna på Tres Kundsupport säga varför abonnemangen var avslutade. Vi ringde fem olika personer och ingen visste varför, bara att de skulle avslutas om en månad! Jo, förresten, Johan kollade kontot trots att det “egentligen” inte gick!!! Då insåg han att Tre schabbblat på något sätt men “kunde” inte med att berätta vad som hänt. Helt makalöst dåligt beteende från support!!!
Ytterligare en märklighet vis telefonsupporten: Jag frågade om närmaste trebutik kunde kolla upp vad som hänt? Svar: Jag vet inte!
När frågade via telefon och även via chatten om tre har någon klagomur eller vart man ska vända sig för att få klara besked så bara avslutade de samtalen.
Jag hoppas någon på Tre läser detta inlägg för jag anser att deras kundsupport är under all kritik!!!!!!!!!!!!!
Jo, en sista sak. Under “Mitt 3” kan jag nu se att abonnemangen löper som tidigare. Tydligen har någon insett att någon klant schabblat och återställt, dock med ett misstag. Bindningstiden på ett av abonnemangen har försvunnit, hehehe. Dock ingen förklaring varför uppsägningarna tagits bort!!!
Slutsats: Vi kommer med det snaraste att byta operatör!
Hej
Jag jobbar på Tre, men då här på 3Community.
Ber verkligen om ursäkt att det varit så otydligt allting - jag förstår din frustration till 100% när man får ett sådant meddelande utan förklaring, när man inte aktivt avslutat sitt abonnemang.
När du varit i kontakt med kundservice, fick du hjälp med att avbryta uppsägningen av abonnemangen?
Då detta är ett publikt forum så är det svårt att gå in på detaljer, men jag skickar dig ett privat meddelande här på 3Community så kan jag, om du vill, försöka reda ut alla frågetecken som blivit.
Hej JeppePeppe
Nej, ingen som helst hjälp från supporten att avbryta uppsägningen eller varför allt ser OK under “Mitt 3” idag!!
Privat meddelande? Jaha, hur funkar det?
JA JAG VILL VÄLDIGT GÄRNA ATT DU KONTAKTAR MIG. Frågan är hur?
Hej JeppePeppe
Nej, ingen som helst hjälp från supporten att avbryta uppsägningen eller varför allt ser OK under “Mitt 3” idag!!
Privat meddelande? Jaha, hur funkar det?
JA JAG VILL VÄLDIGT GÄRNA ATT DU KONTAKTAR MIG. Frågan är hur?
Högst upp till höger, där du ser din profil, så hittar du privatmeddelanden.
Såg att du svarade nu 😊
Hej alla som läser i detta forum
Ovanstående inlägg från JeppePeppe verkar väl kundvänligt??
Men icke, när det kom till kritan samma haranger som töntarna på kundsupport tidigare levererat!
Tyvärr, synd men sant
Avslut
Till slut lyckades JeppePeppe lösa några frågor så han får OK. Däremot får Tre’s support helt underkänt
Avslut
Till slut lyckades JeppePeppe lösa några frågor så han får OK. Däremot får Tre’s support helt underkänt
Härligt att det löste sig😉 ! Tråkigt att det blev som det blev dock .Får hoppas avdelningen tar till sig det och får en bättre rutin på sådana här ärenden.
Men om allt har rullat på bra och ni har varit nöjda under eran tid ni har haft era avtal hos 3 ,förutom detta som skett. Så skulle jag ändå tipsa om att ha överseende om att byta Operatör verkligen är lösningen . 3 Har verkligen betydligt tydligare abonnemang än andra Operatörer. Och en rejäl satsning på 5G som går i en mycket högre utbyggnadsfart än tidigare teknik som tex 4G. Förutom detta så håller dom sig långt ifrån listan som visar över vilka företag som folk i Sverige klagar mest på .Där övriga Operatörer är med på !
Men får hoppas att allt rullar på bra och fungerar som det är tänkt framöver, så man slipper sådana här ärenden. 🙂
Mvh F
Hej Frodrik
Intressant. Jag skrev ett svar till dig igår men det blev tydligen censurerat. Fy skäms Tre!!
Svara
Skriv in ditt användarnamn eller mejladress så skickar vi ett mejl till dig med instruktioner för att återställa ditt lösenord. 🔑