Besvarat

Blev uppringd av Viggo Mobil

  • 11 July 2018
  • 9 svar
  • 9604 visningar

Hej blev uppringd av ovanstående nummer som påstod sig vara från 3 vid lite påtryckningar visar det sig vara viggo mobil. Känns obehagligt. Och vill veta om ni har samröre med dessa.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 3 July 2019, 14:39

Visa original

9 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hejsan!

VIGGO är en av våra återförsäljare. Du kan se de flesta av våra återförsäljare och dess öppettider på vår hemsida.
Hej,
Tyvärr ingen seriös återförsäljare.
Palle
Det var den här tråden som lurade mig till att lita på Viggo mobil. De använder rent bedrägliga metoder! Palle hade inte skrivit sin varning då...

Dock mycket cred till tre som hjälpte mig ur ett pålurat avtal som skulle kostat mig 10.000 kr!
Användarnivå 1
De ringde mig idag. På en direkt förfrågan om han var anställd avTre var svaret "Ja, av Tre Nöjd kundavdelning"
Han erbjöd mig en bra deal att byta upp mig till en Galaxy S9.
Detta torde kunnat ses som ett försök till bedrägeri då man genom att utge sig för att vara en annan kan skaffa sig en vinning som man inte haft annars. Jag avbröt samtalet innan bedrägeriförsöket var fullbordat, men Tre borde välja sina ÅF mer omsorgsfullt.

Undrar också om Tre gör sig skyldigt till ett brott mot Gdpr då de inte har mitt samtycke att lämna ut mina uppgifter till företag som använder dem på ett bedrägligt sätt. Kommer att kontakta Dataskyfdsombudet på Tre i morgon för att reda ut om de verkligen har ett avtal med mig som gett den rätt att lämna ut mina person uppgifter för denna typ av bruk (försök till bedrägeri). Finns tveksamhet blir det nog en anmälan till Dataskyddsmyndigheten.

Och Ja, jag har hela samtalet inspelat om någon på Tre vill lyssna på det. Telelagen medger inspelning om minst en av personerna i samtalet känner till att det spelas in, vilket jag gjorde.

Partneransvarig på Tre får gärna kontakta mig, så kan vi ha en diskussion om oseriösa åf.
Inte förtjust i att VIGGO ringer mig och säger att de arbetar på Tre kundservice för att höra om kunderna är nöjda. Pratade länge om att han inte var säljare över huvud taget, bara service medarbetare som servar kunder till Tre. Trevlig säljare, men mig lurade han inte😂😂😂. Sköter allt med en person framför mig, ansikte mot ansikte. Han inledde med att jag idag betalade 2200 för mitt abb till familjen, sedan pratade han om min hemförsäkring😳 märkligt samtal... sedan att jag hade för mycket surf och borde släppa 140 GB och försäkringen på 99 kr. Därefter kom det (säljsnacket som han lovade att han inte skötte, då han bara kontrollerade servicen, att man var nöjd kund...) din son får en IPhone 8, värsta mobilen med värsta kameran, dubbelt så lång batteritid och bara 689 kr i 24 månader och för allt det betalar du bara 1880 kr i månaden ( undras vilken matteklass han gick i?). Ja sedan skulle jag ju släppa makens abb och köra kontant på hans mobil med 100 kr/ månaden....Nä jag gör avtal i butiken, ”men de kan inte ge dig detta priset, det är bara service avdelningen som kan det”..... TACK HAJ, så nä jag tror inte det!
Jag ha också blivit uppringd av bluff företaget viggo mobil ett antal gånger. O en av deras personal blev jätte arg en gång när jag ville ångra köpet o när jag sa honom ett sanningens ord. Är så trött på att dom ringer hela tiden. Men jag känner igen deras nummer så jag svarar inte! Men sjukt irriterande ändå
Jag har returnera grejerna som jag blev pålurad. Säljaren "slängde med" ett par hörlurar och ett par högtalare med min nya mobil. Bara första fakturan skulle bli 200 kr dyrare - men följande fakturor var 330 kr högre än tidigare. Förhöjd avgift på mobil 130 kr/mån och extra utrustning 200 kr/mån i 24 mån. Jag ska alltså betala 4800 kr för extrautrustning som jag ej beställt? Högtalarna kostar 800 kr om jag köper dem själv...? Bluff, rakt igenom.
Jag blir ledsen och besviken på Tre som håller detta företag om ryggen. De vill på inget sätt diskutera hur de beter sig mot deras egna kunder. Det bara pratas bort.
Nu har jag returnera extrautrustning, och Tre har lovat att de 200 kr/månska plockas bort när Viggo meddelat dem om returen. Men det blir säkerligen något problem. Väntar bara på att Viggo ej godkänner returen.
Fortsättning följer! Jag har aldrig känt mig så lurad i hela mitt liv! Obehagligt!
Användarnivå 7
Emblem +10
UPDATE

Vi har fått information om att det just nu pågår bedrägeriförsök där kunder blir uppringda av personer som utger sig för att vara från Tre och ber dem identifiera sig med Bank-ID.
Vi erbjuder möjlighet att identifiera sig med hjälp av Bank-ID när du som kund ringer till oss, men inte när vi eller någon av våra samarbetspartners ringer till dig. Det är ett bedrägeriförsök och du bör avsluta samtalet.

Vi vill också förtydliga att vi beslutat att avsluta allt samarbete med Viggo som återförsäljare då de inte lever upp till våra krav. Avtalet sades upp den 7 juni med en uppsägningstid på 30 dagar. Kundnöjdhet är det absolut viktigaste för oss och våra återförsäljare måste vara lika måna om våra kunder som vi är.

Om du känner dig osäker på om det är någon från Tre som har kontaktat dig får du gärna ringa oss på 0735 300 400 så tittar vi på det.
En vän till mig boende i Herrljunga blev riktigt blåst av Viggo i mitten juni.
Han fick ett billigare abonnemang via Viggo dubbelt så dyrt som det abonnemanget som skulle bli billigare.

Tre sa upp sitt avtal med Viggo början av juni. 30 dagars uppsättning. Nu sätter säkert Viggo igång och säljer med tunga argument. Vissa stackare tecknar avtal med Tre/Viggo.

Tre verkar inte fatta metoderna. Borde varit mycket mer försiktiga och undersökande.

Jämför man med hederliga Treavtal är ett Tre/Viggo avtal inte bra Good Will för Tre.
Men det är ju trevligt ägarna fick redan år 1 en hög utdelning.

Svara