Besvarat

Byta Mobil

  • 7 December 2021
  • 4 svar
  • 197 visningar

Hej

Har en Iphone 12 mini, nu har jag skaffat hörapparat, kör den via Bluetooth i mobilen, men den drar så mycket ström att det tar slut efter 1 dag.

Samt att jag bara har pratat och ringt ca 2 samtal.

Kan jag byta till Iphone 12 den större ? den har större batteri.

Knutte

 

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 December 2021, 14:35

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, hur lång tid har du kvar på ditt abonnemang? 
Man kan alltid lägga till ytterligare en telefon på avbetalning om man önskar det. Men att byta går ej. 

Det alternativ som finns för iPhone 12 mini för att öka batteritiden är externa batterier. 

Apples batterilösning Denna sitter fast med magneter på baksidan av telefonen och håller cirka 75-80% av en fulladdad iPhone 12 mini. 

Anker har en lösning för lite mindre peng som också sitter fast med magneter. Denna verkar lite mer tryck i. 

Och om det känns som en slapp lösning, rekommenderar jag ändå 13 mini då den har en rätt stor uppgradering i batteritid än 12 mini. 

Hoppas det hjälper något! 

Hej

Tack för svar.

Jag får nog bita i det sura äpplet o köpa en ny telefon utan abonnemang, men, kommer den då att fungera med mitt telnr som jag har med min iPhone 12 mini, eller finns det en låsning.

Tack

Knut

Användarnivå 7
Emblem +38

Yes, numret kommer fungera med vilken telefon som helst! :) nu kostar 13 PRO Max som en bättre begagnad bil men batteritiden är tydligen helt absurt bra 👍 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej, hur lång tid har du kvar på ditt abonnemang? 
Man kan alltid lägga till ytterligare en telefon på avbetalning om man önskar det. Men att byta går ej. 

Det alternativ som finns för iPhone 12 mini för att öka batteritiden är externa batterier. 

Apples batterilösning Denna sitter fast med magneter på baksidan av telefonen och håller cirka 75-80% av en fulladdad iPhone 12 mini. 

Anker har en lösning för lite mindre peng som också sitter fast med magneter. Denna verkar lite mer tryck i. 

Och om det känns som en slapp lösning, rekommenderar jag ändå 13 mini då den har en rätt stor uppgradering i batteritid än 12 mini. 

Hoppas det hjälper något! 

Hej :) Flikar in på ett hörn bara . Kanske försent men ändå. Jag skulle också tipsa om den billiga lösningen för och vänta tills när man ska förnya sitt abonnemang & mobil. 

Men skulle ej föredra “Apple Magsafe” då tex “Macforum butiker“ själva inte föredrar och sälja den utan dom tipsar om annat märke i sin “Apple” styrda butik “ för en bråkdel av kostnaden och mkt mer batteri storlek . Anledningen är helt enkelt att den är dyr och bara på “ 1460 mAh “ Lite konstigt & pinsamt från Apples sida skulle jag tycka iaf . Dom tror la det är ett konstverk eller Gucci … 

Förutom det är den vit och antagligen inte går i samma färg som mobilen man själv har :) 

Och på kryddan av det så är det så att man behöver köpa ström adapter & ladd kabel . Så några hundralappar till där … 

 

#1 En Power bank , finns bra på Kjell tex för några hundralappar . Alt Mac forum 

#2 En magsafe , det som beskrivs i tidigare svar av @Chipsgeneralen 

https://www.macforum.se/handla/tillbehor/strom-och-kablar/batterier

Där finns det tex en för 499 kr . för 5000 mAh . Och Apple vågar själva inte ens skriva ut hur mkt batteri kunden får för kostnaden . 

@Knutte 

Mvh F

Svara