Besvarat

Byta telefon under bindningstid

  • 19 September 2019
  • 3 svar
  • 1044 visningar

Hej. Jag har en iphone xs men är sugen på att ändra till iphone 11 PRO. Dock så har det inte gått 24 mån, därför undrar jag om det är möjligt att byta in sin nuvarande telefon till den nya?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 13 November 2019, 08:40

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Albulena och välkommen hit till 3Community.

Jag förstår verkligen att en blir sugen på nya iPhone, det blir jag själv 😁.
Det är dock möjligt att förlänga ett befintligt abonnemang med en ny bindningstid + telefon när det är mindre än tre månader kvar av den befintliga bindningstiden.

Mitt abonnemang gick ut i oktober. Jag bestämde mig för en iPhone 11. Igår fick jag hem mobilen(iPhone 11).  Jag är inte nöjd med den och vill kanske byta till iPhone 11 pro.  Hur gör jag. Finns ingen retur sedel i paketet???

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, va tråkigt att du inte är nöjd. Vad är det som gör dig missnöjd? För som jag uppfattat det är iPhone 11 helt sjukt bra! :) 

 

Här är tillvägagångssätt du ska följa om du vill returnera!

Varning för textvägg: 

Hur returnerar jag?

Ångerrätten gäller om du köper en vara eller tjänst på distans av Tre. På distans innefattar t ex via www.tre.se, över telefon med Tre eller utanför Tres affärslokaler. Om du ångrar ett sådant avtal ska du meddela 3Kundservice detta inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Inom 14 dagar efter sådant meddelande ska du sända tillbaka varan till Tre med den fraktsedel som för detta ändamål skickats till dig från Tre. Tre kan i vissa fall debitera dig för returkostnad, för närvarande 98 kr.

Produkter som du vill returnera inom ångertiden.

Tänk på att du är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar varan i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion. Om du skickar tillbaka en vara som inte kan säljas som ny kommer vi att debitera dig för den kostnad som värdeminskningen innebär för oss. För att undvika betalningsskyldighet ber vi dig därför att inte använda produkten förrän du bestämt att du vill behålla den. Aktivera inte SIM-kort i mobilen/surfplattan och installera inte några program i terminalen du köpt av oss. Vi rekommenderar att du behåller plastskyddsfilmen på display och baksida, och att du skickar med originalförpackningen. Skicka också med eventuella tillbehör kampanjvaror du mottagit tillsammans med din hårdvara.

Hur returnerar jag min produkt?

Kontakta vår Kundservice på 0771 - 735 300 eller ring 300 från din 3Mobil om du vill ångra ditt köp. Kundservice har öppet kl. 08-18 på vardagar. När du har pratat med Kundservice kommer vi att skicka en fraktsedel till dig som du använder när du skickar tillbaka din produkt. Tänk på att produkten måste skickas tillbaka till oss inom 30 dagar.

7 enkla steg till att returnera en produkt.

  1. Kontakta Kundservice vardagar kl. 08-18.
  2. Vi skickar en fraktsedel hem till dig, det tar cirka fem dagar.
  3. Du behöver återställa produkten helt för att returen ska hanteras:
    iPhone/iPad: Stäng av Hitta min iPhone/iPad och återställ din iPhone/iPad.
    Android: Återställ din Android; gäller Samsung, Sony, Huawei m fl.
  4. Packa ner produkten i originalkartongen och lägg i ett yttre fraktemballage. Glöm inte inre kartonger, laddare, hörlurar och manualer.
  5. Returnera även eventuella kampanjvaror och tillbehör med månadsavgift.
  6. Returnera produkten till angiven adress på returfraktsedel. Spara postens inlämningskvitto tills returen är hanterad.
  7. När vi tagit emot din produkt gör vi en bedömning av varorna. Om produkten har minskat i värde kommer du att bli kontaktad via e-post eller brev.

Svara