Besvarat

Dela surf familjeabonnemang

  • 6 June 2020
  • 7 svar
  • 2201 visningar

Har ett surfa 50 G och två st extra användare som jag undrar hur jag delar datan med?

Skicka surf appen kan ju bara skicka 10G

//Poppe

icon

Bäst svar av Pettersson 6 June 2020, 09:30

Visa original

7 svar

Användarnivå 1

Hej Poppe om du går in på inställningar så ska det finnas en knapp som heter internetdelning under mobilnät om du aktiverar den och går in på enheten o letar upp namnet på din enhet och sedan skriver lösenordet som står där ska allt gå bra 

 

Hej

Tror du missförstod

Tänkte mer på att fördela de 50G som ingår i familjeabonnemanget till alla användarna.

//Poppe 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Poppe Hej! 

 

Med 3Samla, där respektive extra användare kostar 99kr/månad, är det en gemensam surfmängd. Den mängd surf som finns avgörs av huvudabonnemanget. Ingen surf ska manuellt fördelas mellan abonnemangen, utan allt dras från samma pott. :) 

 

3Skicka Surf används om du vill skicka surf mellan olika huvudabonnemang. Exempelvis om någon kompis surf har tagit slut, men du har massa surf kvar - eller tvärt om! :D 

 

Om det inte fungerar, kan du kontakta 3Kundservice. Chatten har öppet 9-15 på helger och du hittar den här

Användarnivå 1

Ok oo har inget familje abbonemang så kan tyvärr inte svara på de

 

Tackar,

Trodde man delade ut surfen, då fattar jag 

Har hållit på i 3 månader med att få detta att funka med familjeabonomang har ringt exakt 26 gånger sen lovar de 3 månader gratis bara för det har varit problem men ack nej. I två veckor väntar jag fortfarande på ett nytt simkort. De har skickat ut 8 kort. När jag säger det är inte lönt att skicka med pin kod så säger de att det går inte skicka utan. Ändå skickar det ett utan när jag ringer om kortet som jag hämtar ut på posten. Då skickar man ett utan pin i min brevlåda. De sa att jag måste själv ta bort pin, sätta det i telefonen, på det att mitt telefonabonnemang spärrades😡 när jag ringer så sätter de i gång det igen. Då spärrar de internet. Då sätter de i gång det när jag ringer men plockar bort en användare. Fortfarande funkar det inte. De har lovat skicka ett nytt kort. Det är två veckor nu. Alla jag pratat med är helften ovetande och otrevliga. Vissa är duktiga och vet vad de prata om. Men man kan inte få tag i de. Nu vill jag ha HJÄLP….. de lovar och lovar. Har varit kund i 20 år nu räcker det.Charlotta 0760441985.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej @Enzo2020  !

 

Jag hänger inte riktigt med vad som är problemet i fråga . Låter ju jättekonstigt med 26 samtal och 3 månader över ett sim-kort ? Och att dom ger kompensation för en sådan här grej .

När du fått ett Sim-Kort så får du väl med instruktioner över hur du aktiverar det på mitt3 på hemsidan i samma veva du monterat in simkortet i mobilen .

Nu är det ju så att detta är bara ett forum och ingen kundservice , så vi kan ju bara försöka hjälpa dig på traven och därav är det inte bra att lämna ut personliga uppgifter så som namn,telefon nr , person nr osv . Utan är mer relevant i kontakt med kundservice så att säga .

Men dom sim korten du fått , får du inte igång samtal & telefoni när det är monterat och klart i mobilen ?

Om det är något problem som man behöver idenfiera sig för , så är det kundservice på telefon man får vända sig till. Tror inte chatt supporten tar emot sådana .

 

Hoppas du får ordning på detta !

 

MVh F

Svara