Besvarat

Dela upp surfen samt stänga av den för andra

  • 30 July 2021
  • 9 svar
  • 1730 visningar

Användarnivå 1

Hej, behöver kunna stänga av surfen för barnen som är kopplade på kontot när jag vill, hur gör jag? Hos Telenor fanns funktionen direkt i appen att både kunna dela upp surfen mellan oss så ingen använde upp allt o stänga av när jag tyckte det var dags att inte surfa alls. När jag nu bytte abonnemang från Telenor till 3 frågade jag försäljaren specifikt om denna funktion och blev försäkrad att det var samma sak men hittar inte alls den funktionen hur jag än letar. Hjälp!

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

icon

Bäst svar av JeppePeppe 2 August 2021, 10:37

Visa original

9 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Nina72

Tyvärr har vi ingen funktion för att begränsa surf till Extra användarna, utan det delas öppet och automatiskt. Jag hoppas att en sådan funktion kommer dock, då jag hört att många vill ha den :grin:

Användarnivå 1

Hej ja det kan ju inte vara så svårt att ordna. Telenor har det som sagt. Hur enkelt som helst. Huvudägaren delar upp det mellan numrena och kan stänga av när som helst. Det är ju inte bra alls att det inte går. Jag känner mig verkligen lurad. Knappast möjligt att få barnen att hålla koll på att bara använda “sin” del? Dessutom att inte kunna stänga av surfen på natten som förälder. Hoppas verkligen era programmerare arbetar på det nu eftersom er konkurrent har funktionen.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Nina72 Om ni har Android-telefoner går det att ställa in i telefonens inställningar hur mycket data som får användas varje månad och om datan ska vara avstängd vissa tider på dygnet osv. 📲

Användarnivå 1

@Pettersson  tack, dock förutsätter det att jag går in i ungarnas mobiler. Inte så lätt med en 14- och en 17åring ;-). Med Telenors app kontrollerade jag deras surf direkt i appen. Jag delade på Familjepotten mellan oss, stängde av deras surf när jag ville. Tex om jag hade fått tjata för länge på att läxan ska göras och de vägrade lägga ifrån sig telefonen så tjoff, bye bye surf. Wifi kontrollerar jag också hemma så den kan ju också stängas per enhet plus blocka vissa sidor mm utan att behöva gå in i deras mobiler. Försäljaren i butiken när jag bytte abonnemang lovade att samma sak gick med 3 som med Telenor, men så är det ju bevisligen inte… Nu spelar det ju ingen roll längre om jag stänger av wifi, de kan tyvärr surfa vidare på mobilsurfen… Inte en funktion jag använde dagligen men 1) bra att ha som hot, 2) bra att kunna göra särskilt nattetid och ibland annars. Ska gå förbi Elgiganten i Solna C och säga åt de att inte rekommendera 3 för familjeabonnemang för nu är jag låst i två år framåt :-(

Användarnivå 7
Emblem +40

@Nina72 Fattar det helt! Alla familjer har ju olika förutsättningar för vilka krav och önskemål som finns på ett familjeabonnemang. Alla operatörer har olika fördelar och vissa passar en del familjer bättre än andra osv.

Om du har blivit lovat att du skulle kunna fördela surf på samma sätt hos Tre som hos Telenor av en säljare, skulle jag ju kontakta säljaren och ta det med dem. Om så är fallet, har du ju ingått ett avtal på fel grunder. Är det hos Elgiganten i Solna du har skaffat abonnemanget? 

Jag hoppas VERKLIGEN att man nu har ordnat så att man som förälder kan stänga av surfen nattetid.

Annars är jag LURAD till Tre med sex abonnemang på 24 månader med början idag. 

Hur stänger jag av surfen för mina barn?? 

Användarnivå 6
Emblem +40

@Jockepocke  @Nina72 

Ta en kik om detta kan vara något intressant .

 

/F

Kostar 49/månad 😅

Jag tror…

Hej då tre...

Svara