Besvarat

försändelsen i retur

• 2 oktober 2018
  • 3 svar
  • 264 visningar

Skulle hämta ut min iPhone xs idag, paketet var redan tömt av postnord vilket resulterade i att försändelsen gick i retur. Beställde denna telefon direkt på release dagen. Hoppas inte man hamnar sist i kön nu för ny leverans. Någon som vart med om något liknande?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Pettersson 2 oktober 2018, 21:05

Hej!

Min bästa rekommendation är att du ringer till 3 för att se hur det går till nu. Jag skulle dock gissa på att det räknas som en retur och köpet därmed backas och du hamnar såldes sist i kön när du beställer telefonen igen. Postnord brukar skicka upprepade påminnelser för att hämta ut paket innan dessa skickas tillbaka.

denna sida står följande:
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?Om du inte hämtar ut ditt paket kommer vi att debitera dig på 195 kronor samt en fakturaavgift. Ångrar du din beställning och ditt paket redan är skickat, hämta ut paketet och returnera det till oss.

Sett till den texten är det bäst att ringa till 3 imorgon och se hur detta ska lösas på bästa möjliga sätt! Du når 3 på 0735-300 400. Returavdelningen har öppet 08-18 imorgon.
Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
Hej!

Min bästa rekommendation är att du ringer till 3 för att se hur det går till nu. Jag skulle dock gissa på att det räknas som en retur och köpet därmed backas och du hamnar såldes sist i kön när du beställer telefonen igen. Postnord brukar skicka upprepade påminnelser för att hämta ut paket innan dessa skickas tillbaka.

denna sida står följande:
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?Om du inte hämtar ut ditt paket kommer vi att debitera dig på 195 kronor samt en fakturaavgift. Ångrar du din beställning och ditt paket redan är skickat, hämta ut paketet och returnera det till oss.

Sett till den texten är det bäst att ringa till 3 imorgon och se hur detta ska lösas på bästa möjliga sätt! Du når 3 på 0735-300 400. Returavdelningen har öppet 08-18 imorgon.
Användarnivå 6
Emblem +8
Skulle hämta ut min iPhone xs idag, paketet var redan tömt av postnord vilket resulterade i att försändelsen gick i retur. Beställde denna telefon direkt på release dagen. Hoppas inte man hamnar sist i kön nu för ny leverans. Någon som vart med om något liknande?

Vad menar du när du skriver ”tömt av PostNord”? Var paketet tomt? Om så är faller så behöver försändelsen reklameras till postnord. När reklamationen är godkänd från deras sida skickar vi ut en ny telefon vid kommande leverans från Apple. (Reklamationen brukar ta ca 10 arbetsdagar)

Om paketet gick i retur för att det har legat för länge på uthämtningsstället så kan vi se till att det studsar tillbaka till dig. I annat fall kommer det hanteras som retur.

Som @Pettersson skriver behöver du i vilket fall ta kontakt med vår kundservice snarast möjligt.
Har pratat med Antonio på kundtjänst och förklarade vad som hänt.

( Jag skulle hämta ut min nya iPhone xs med air pods hos postombud när personalen sa att jag fick kolla paketet för att det var lite öppet innan jag kvitterar ut det, kände direkt hon gav mig paketet att något var fel, öppnar upp botten på kartongen som var helt öppen sedan tidigare, där i fanns ett simkort och några papper. Personalen anmälde händelsen till postnord och satte på lite lappar på kartongen som fick gå i retur. )

Får nu invänta reklamation och sedan hoppas på att det inte tar allt för många veckor innan man får nytt paket.

Svara