Besvarat

Frågor angående simkort

  • 1 April 2020
  • 6 svar
  • 855 visningar

Användarnivå 1

Jag undrar varför det står att jag inte har nån täckning med Telia?

Och jag undrar varför det står trio-sim på kontraktet? Vad menas med det, jag har bara 1 abonnemang och 1 simkort, om nån hade en kopia av samma hur skulle man märka det? Är det nån som har provat eller nån erfarenhet? 

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

icon

Bäst svar av Pettersson 2 April 2020, 13:56

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

om du har ett abonnemang med 3 kan du inte använda Telias nät i Sverige då det är olika operatörer. 
 

Trio-SIM innebär att sim-kortet du har fått kan bli i tre olika strolekar. Inte att det finns tre olika sim till ditt abonnemang.

Användarnivå 1

Men jag har inte Telia i mobilen jag hade ett abonnemang förut som jag sa upp innan, det borde väl stå tre inte täckning och inte Telia? 

Användarnivå 7
Emblem +10

Men jag har inte Telia i mobilen jag hade ett abonnemang förut som jag sa upp innan, det borde väl stå tre inte täckning och inte Telia? 

Inte riktgt med på hur du menar. Har du möjlighet att lägga upp en skärmdump så blir det kanske enklare. :relaxed:

Användarnivå 1

Jag har haft Telia abonnemang förut men skaffade ny telefon Samsung s9 med tre och på vägen hem efter en tågtunnel så dök det upp meddelande i telefon att du inte har nån täckning med Telia-nåt sånt (felmeddelande) kommer inte ihåg exakt men jag hade då bara ett abonnemang med tre i samma mobil, jag vet att det brukar vara bindningstid i början men sen kan man välja vilken operatör man vill använda, beror på inställningarna, eller hur? Och man brukar kunna välja operatör när man är utomlands, men jag var Sverige... 

Användarnivå 5
Emblem +36

Jag anar att det är så att du i samband med att du flyttade ditt nummer till oss som du tidigare hade hos Telia. Då stängs ditt abonnemang hos Telia av så det SIM-kortet du hade tidigare från dom kan du ej använda.

Användarnivå 1

Nej det fattar jag också..inte kvar Telias kortet, klart jag använder tre, det var därför jag tyckte det var konstigt, brukar vara fel-fel meddelande på mina telefoner...

Svara