Besvarat

Funkar inte att beställa nytt SIM-kort via Mitt3


Hur kan jag beställa ett bytt simkort verkar inte gå på Mitt3
icon

Bästa svar av Nils 9 januari 2019, 09:44

Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

Visa original

3 svar

Användarnivå 3
Emblem +7
Hejsan @SusanneK!

Kommer detta meddelande upp efter du har beställt ett SIM-kort i Mitt3: "Tack! Ditt nya SIM-kort skickas till din folkbokföringsadress."? Om inte så har beställningen inte gått igenom, testa att rensa cache och cookies i din webbläsare och försök igen. 👷
Hej,
Jag har samma problem. Jg har beställt ett nytt SIM-kort för min Padda tre gånger, och varje gång stod det att det kommer att skickas inom 2-3 dagar, men ingenting händer.

Varför fungerar det inte?
Susanne
Användarnivå 4
Emblem +10
Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings