Besvarat

Funkar inte att beställa nytt SIM-kort via Mitt3

  • 7 januari 2019
  • 3 svar
  • 109 visningar

Hur kan jag beställa ett bytt simkort verkar inte gå på Mitt3
icon

Bästa svar av Nils 9 januari 2019, 09:44

Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.
Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.
Hej,
Jag har samma problem. Jg har beställt ett nytt SIM-kort för min Padda tre gånger, och varje gång stod det att det kommer att skickas inom 2-3 dagar, men ingenting händer.

Varför fungerar det inte?
Susanne
Användarnivå 3
Emblem +9
Hejsan @SusanneK!

Kommer detta meddelande upp efter du har beställt ett SIM-kort i Mitt3: "Tack! Ditt nya SIM-kort skickas till din folkbokföringsadress."? Om inte så har beställningen inte gått igenom, testa att rensa cache och cookies i din webbläsare och försök igen. 👷

Svara