I fotspåren efter oseriösa återförsäljare...

  • 10 August 2019
  • 8 svar
  • 2111 visningar

Det tog lång tid innan jag fick benat ut vad dessa oseriösa återförsäljare höll på med och som ständigt hänvisade till att de ringde från Tre.
Det kostade också mig ett antal onödiga kronor lagda på helt onödiga kostnader, om jag bara hade vetat...
Det låter så bra att det finns en ångerrätt. Jag har använt mig av den och sitter fortfarande efter tre månader med neddroppande fakturor från Hallå Mobil och Svea Ekonomi. Skickade också tillbaka den s k ”gåvan” som jag förstod skulle komma att debiteras mig i efterhand. Och den har kommit tillbaka 2 gånger. Det låter också så bra att man kan vända sig till kundservice på Tre och det har jag också gjort, men det finns inget som de heller kan göra. Jag fick reda på att Tre sagt upp avtalet med dessa lurendrejare efter alldeles på tok för lång tid tycker jag. De har härjat vilt och Tre har inte lyssnat speciellt väl på sina kunder tycker jag. De borde ha insett dessa bluffmakare mycket tidigare och gjort något åt det.

Jag har varit trogen kund hos Tre under många år och jag tyckte det fungerade bra tills dessa återförsäljare dök upp och började jaga och jag förstår överhuvudtaget inte varför de skulle tas in.
Är mycket besviken på det sätt som detta skötts och har tappat förtroendet rejält för Tre.
Kommer därför att säga upp mina abonnemang efterhand som de löper ut.

Tack för mig!

8 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Skytten och varmt välkommen till forumet!

Jag beklagar verkligen det inträffade och hoppas verkligen det löser sig för dig snarast. Vi hade självklart hjälpt dig se över detta, men har ingen möjlighet att se över abonnemang hos Hallå Mobil utan endast våra egna abonnemang.

Gällande just den berörda återförsäljaren så är våra jurister inkopplade i ärendet med tanke på att dom i vissa fall säger att dom ringer från oss vilket absolut inte stämmer.
Tack Nils, ni är alltid lika trevliga och tillmötesgående men dessvärre är förtroendet ändå sargat. Att ha varit jagad periodvis under flera år och ständigt behöva vara på sin vakt varje gång man svara i mobilen har satt sina spår. Jag känner mig grundlurad och förbannad rent ut sagt att människor kan vara så utstuderade till att utnyttja andra. En fruktansvärd brist på empatisk förmåga.

Ja, än så länge har jag en paket som åker jo-jo, då de inte tar emot den. På så sätt så försöker de väl att förhala processen än mer och försöker trötta ut mig.
Har försökt att få en inblick i vad/vem som ligger bakom Hallå Mobil och det är ett AB, A3a Mobile Sweden AB och de är satta i konkurs sedan 2019-07-05.

Hälsning
Nina

Jag har också ett helvete med Hallå. De utgav sig vara i från 3. Jag fick en platta som inte gick att bruka. Då den inte var inplastad så kan den vara använd.

Hur ska jag som trogen kund vetat att jag har blivit lurad? I plus så hänvisade ni på 3 att vi skulle få hjälp att återställa ordningen.

Nu heter det när jag chattade med 3 att ni inte ska hjälpa oss drabbade kunder.

Är det meningen att man ska hamna hos kronofogden plus betala dyra avtal som inte går att använda?

Är inte 3 rädda om sina kunder?

 

Mvh

AH

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Anna H.

Det är otroligt tråkigt att läsa att du känner på det här viset och jag kan tyvärr inte annat än beklaga.
Har du ett ärende och avtal du önskar se över närmare är du välkommen att kontakta kundservicen. 3Community är ett publikt forum och möjligheten att se över ett specifikt avtal är inte möjligt. Slå gärna kundservice en signal eller skriv till dem om du vill se över avtalet. 

Hej!

Jag sitter i skrivande stund och skrattgråter över min dumhet. Jag har varit kund här sedan mitt första abonnemang för hundra år sedan och har precis insett hur blåögd och slarvig jag är. Hallå ringde mig också, mitt under arbetsdagen. Såklart ville jag ha billigare bredband, jag bor själv i ett hus på landet. Jag blev så glad för erbjudandet. Fram tills idag när jag skulle läsa mer noga på mina räkningar eftersom elen dragit iväg. (Japp… det föreligger ett visst slarv i att läsa bland e-fakturorna som bara tickar på) I alla fall så har jag betalat dubbelt för mitt bredband. Länge! Det finns en regel som lyder: skyll dig själv. Det blev jag nyss påmind om. 

Så till poängen med det här meddelandet: jag hittade en tjänst som (hör och häpna) heter Mina tjänster. Den utger sig för att vara helt fristående och en service för att hålla koll på alla våra abonnemang. Där skulle man logga in med bank-id. Lägga in Hallå och sedan genom dem säga upp abonnemanget hos dem. Jag gjorde så. Antingen så fungerar det (eftersom hallås e-post inte finns så är den vägen stängd) eller så har jag blivit lurad ytterligare en gång… :joy:

 

Lycka till -till oss alla.

Må Tre kolla referenser bättre än jag i framtiden.

Är så grymt besviken. I tv går ni ut och säger att ni ska hjälpa till.

Eftersom Hallå är samma bolag som Moblizera. Det är samma snälla kille som ringer varje gång.

 Det är bara kolla hur många vi är som har blivit lurad. Hade 3 skickat ut varningar i brev form. Så kunde vi abonnenter få den varningen.

Finns inte ens på typ aftonbladet.

Jag blev lovad att någon skulle ringa mig. Jag vill inte höra att vi inte samarbetar med dem. Ni har inte skyddat oss kunder.

Ni har nu förlorat 3 kunder. Jag kommer inte att rekommendera er. Trots att jag har varit kund i 10 år.

På kundtjänst är de tjuriga och har ingen känsla. Hur man behandlar kunder.

 

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Är så grymt besviken. I tv går ni ut och säger att ni ska hjälpa till.

Eftersom Hallå är samma bolag som Moblizera. Det är samma snälla kille som ringer varje gång.

 Det är bara kolla hur många vi är som har blivit lurad. Hade 3 skickat ut varningar i brev form. Så kunde vi abonnenter få den varningen.

Finns inte ens på typ aftonbladet.

Jag blev lovad att någon skulle ringa mig. Jag vill inte höra att vi inte samarbetar med dem. Ni har inte skyddat oss kunder.

Ni har nu förlorat 3 kunder. Jag kommer inte att rekommendera er. Trots att jag har varit kund i 10 år.

På kundtjänst är de tjuriga och har ingen känsla. Hur man behandlar kunder.

 

 

Mina kollegor har tittat på ditt ärende och försökt nå dig men kom bara till telefonsvararen, jag såg nu att du skrivit i den andra tråden om att du bytt nummer vilket förklarar saken. Ber dem att höra av sig via mail istället, så håll utkik under morgondagen. 

Detta säljförfarande används fortfarande av Tre, har ställt frågan till deras support via telefon med hänvisar bara till att de har samarbetspartners. Har nu bett om en säljkontakt/account manager direkt från Tre, får se om jag får prata med någon sådan.

De senaste som hört av sig om att de har våra avtal är TillMobil.se (använde en Tre mailsignatur och en Tre titel). Kolla in deras recensioner på Google och Reco, inte kul.

Nästa bolag heter Mobli Sweden AB och skriver på deras hemsida att de under 2023 tecknat samarbetsavtal med Tre. Det tog inte lång tid innan de fick tag på våra kontaktuppgifter och började ta kontakt.

Om det fortsätter kommer vi också se över att byta leverantör.

Svara