Besvarat

Kan jag byta abonnemangsform?

  • 16 September 2018
  • 2 svar
  • 1762 visningar

Jag har nyligen köpt en mobil hos tre med mobilabonnemang. Jag valde obegränsad surf då trodde jag att jag skulle behöva det. Undrar nu om jag kan sänka den nu till 5 eller 10 GB per månad i stället. Obs! Jag har bindningstid på 24 månader...;)

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tretin 17 September 2018, 11:03

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hollymolly!

Det du önskar göra är inte möjligt då du har tecknat upp dig på ett abonnemangsavtal och är bunden till att ha (minst) den abonnemangsform som du valde vid tecknandet under hela din bindningstid.
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj!

Varmt välkommen till vårt härliga community @Hollymolly - jättekul att se dig här! ☺️

Det kan också vara bra att nämna om du har beställt på distans, alltså inte i en 3Butik eller annan affärslokal, så har du 14 dagars ångerrätt. Du kan i sånt fall ta kontakt med kundservice, specifikt vår returavdelning för att få hjälp med att ändra det du önskar. Du hittar kontaktuppgifter till kundservice här på vår hemsida.

I annat fall så är det som @Tristan skrivit att det inte går att byta abonnemangsform under pågående bindningstid till en med en lägre månadskostnad räknat från abonnemangsformens grundpris. Det är däremot något du kan göra när bindningstiden till ditt abonnemang löpt ut.

Svara