Besvarat

Knepigt!

  • 7 November 2018
  • 3 svar
  • 568 visningar

Hej! Jag lägger fram ett scenario, så får ni gissa om det är sant eller inte!

En gång för länge sen... (några månader)
Blev jag uppringd av 3:s kära återförsäljare Viggo, som tyckte att jag köpte för mycket extra data!
Jag blev då erbjuden mer data i mitt abonemang, mot att jag förlängde det, PLUS att killen på viggo sa "och så skickar vi med lite saker till dig som plåster på såren". Kul tänkte jag!
Givetvis är ingenting gratis, utan vi pratade priser en stund och allt som allt lovade han mig en månadsfaktura på ca 1500 kr. (det är med telefon,abonemang,internet,rauter)
Han startade inspelningen och frågade "går du med på allt vi har kommit överens om" (eh, ja?)
och hem till mig kom en rauter, en dator, ett par hörlurar, och en högtalare.
Men eftersom mitt internet inte hade hoppat igång och börjat fungera efter 2 veckor så skrev jag till dom, och jag blev uppringd. Dom lyckades hitta orsaken (vilket var att simkortet inte ens var aktiverat) och bad så mycket om ursäkt och viggo skickade MER gratisprylar, totalt 3 paddor och en till högtalare.
Sen kom min första faktura, YAY!
Ca 4500 kr. 🙂
nästa 4300 kr, osv. Jag skriver till 3, som hänvisar till viggo. Jag pratar med en jätte trevlig tjej på viggo (lömska ormar brukar ha talets förmåga) och då får jag höra att jag tydligen står på 5 abonemang…
och att dessa "gratis prylar" inte alls var gratis.
Då bad jag 3 att lyssna på inspelningen och givetvis hittade dom inget annat än att jag har gått med på det som vi kom överens om. (vilken chock va?) Och det finns inget att göra.

Så här står jag, och betalar ca 40.000 kr/året för gratis skräp och ett internet som strular hela tiden och jag kan inte göra någonting. jag har pratat med 3 flera gånger men med samma resultat.

rätt svar är dessutom: SANT.
3 är i sig jättetrevliga men i sitt samarbete med Viggo så säljer dom ER.
40.000 om året i 2 år = 80.000 kr. för ett samtal som spelades in på Viggos villkår. Det är så sjukt enkelt att bli lurat, och extremt svårt (om inte omöjligt) att få hjälp via 3. Hoppas någon läser detta och lär sig något.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 November 2018, 12:38

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
När var detta? För det har kommit en ny lag nu (någon/några månader) som innebär att om du blir uppringd kan du INTE gå med på ett avtal bara muntligt utan du måste skriva på/få en skriftligt avtal skickat till dig. Men om du ringer upp försäljaren så kan du gå med på det muntligt.


Och utöver det så låter det väldigt märkligt att du skulle fått så många prylar utan att ha fått en uppfattning om vad det är. SAMT att om Viggo nu säger att det skulle vara gratisprylar utan att gå igenom att du får abonnemang och exakt vad för produkter du ska få. Känns konstigt. Jag skulle kontakta Konsumentupplysningen och se vad man kan göra!
Fan säger jag bara
fy o skäms på er 3 som håller med en bedrägeri som Viggo utför på oss
har ringt o ringt o pratat med er
får ingen hjälp
varför i hela friden ska jag ensamstående statlig anställd ska behöva betala 300 kr i 24 månader för något som utlovade gratis o kostar 200 kr på tradera
fy på er
ni vägrar skicka avtalet som jag skrev under att jag gå med på det delbetalning utan ni fakturerar mig varje månad 300kr åt eran återförsäljare
rena bedrägeri och ekobrott och stöld

nu har jag polisanmält Viggo för stöld o tänker gå hela vägen
ni ska fan sluta med sånt det handlar om ert rykte
sååå jäkla ledsen o har skit ekonomin o dessutom min faktura som skulle sänkas enligt Martin på Viggo Haninge blev fördubblad
bedrägere
Har också blivit lurad av Viggo sitter nu med dyr mobilräkning varje månad, skäms på tre som använder sig av skojare som Viggo

Svara