Besvarat

Lurad?

  • 16 October 2018
  • 6 svar
  • 425 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
Hejsan!

Jag fick ett mess att jag var en av 100 som var utvald av 3 att vinna en Iphone X.

Visst är det rent bedrägeri och inte 3 som är avsändare?

/Oao



[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Pettersson 16 October 2018, 21:01

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Du har helt rätt i att det är någon form av bedrägeri. Som man kan se på adressen så har det inget med 3 att göra. 🙂
Tackar!

Suttit en timme och försökt komma nån stanns

med den ha är appen.

Hej

Jag har varit i kontakt med kundtjänst per telefon två ggr och även skrivit men ingen svarar mig. Ni hävdar att säljaren skickat mail med svar men det har hon inte gjort, vilket jag påtalat.

Jag köpte iphone 12 inkl. abonemang i november och ser nu att ni fakturerar 300 kr extra var månad som betalning av själva telefonen - vilket vi var vår överenskommelse. Jag har ett skrifligt avtal om en kostad på 300 kr plus 99 kr som jag skrivit under efter vårt samtal som sms till mig. Jag har en muntlig överenskommelse med säljaren där jag utryckligen ber henne svara på frågan om det stämmer att min totala kostnad är densamma och hon svarar ja. Detta samtal kan kundtjänst nu inte hitta. Tydligen inte den skriftliga heller. Vid mitt sista samtal frågade jag vad jag kunde göra eftersom jag känner mig grundlurad (300 kr/mån i 24 månader är mycket pengar och jag var egentligen inte ens intresserad av en ny mobil, men avtalet var ju “så förmånligt”!) och jag har varit kund sedan min första mobil, fick jag svaret att vända mig till ARN. 

Oavsett, vill jag gärna ha en förklaring på detta. Ett svar på om ni medvetet lurar era kunder? Om jag är helt chanslös, trots både muntligt och skrifligt avtal som ger mig rätt?

Om ni tittar i er inkorg på kundtjänst kan ni säker hitta mitt meddelande och också besvara ovanstående.

Riktigt jävligt blev det också när jag ser att ni har exakt det erbjudandet just nu, iphone 12 abonemang om 399 kr/mån INKLUSIVE mobilen.

 

Christine Jönsson

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @kickijson 

Tråkigt att höra att du behövt kontakta kundservice så många gånger utan att fått svar på dina frågor.Om fakturor, avtal,försäkringar med mera.Den ekonomiska biten. Så är det kundservice man får prata med återigen,eftersom det handlar om personliga uppgifter/avtal osv .

Och att detta är ett öppet forum , som ger råd och tips samt diskussioner.Och inte kan hantera den ekonomiska biten och personliga uppgifter.

Men ska försöka hjälpa dig med det jag kan eller tänker på angående dina frågor.

 

Om det är mail kontakt du syftar på, så kan jag tänka mig att supporten som svarar på inkommande mail har en hög med mail att gå igenom i turordning efter julhögtiderna , och därför kan dröja . Men det nämns iaf på suppport sidan  :  “Vi svarar på mejl i turordning, inom 72 timmar. “.

Om det är något tidigare mail dom nämner att dom svarat på , från tidigare inskickat av dig . Så kan det ha hamnat i skräpposten. Om inget annat så bör kundservice kunna se vad som blivit besvarat , och även kunna skicka det på nytt .

 

Om du skaffade abonnemanget i November . Så har du precis fått den första fakturan i december eller har det varit både november / december ? 

Möjligtvis att det är användandet av abonnemanget för viss antal dagar i november ihop med hela december.Och kanske även försäkring, eftersom man får första månaden gratis . Sen får man välja om man vill ha försäkring eller ej , men att man måste göra ett aktivt val .

Sen är det ju också bra att se om man har E-faktura / Autogiro , så de inte blir kostnadader för pappersfakturor längs vägen.

Om jag förstår dig rätt , så har du ett skriftligt avtal bifogat i sms eller mail efter signering.Som anger 399 kr för abonnemang inklusive iPhone 12 , med en viss mängd surf . Överstämmer det med avtalet som finns när du loggar in på mitt3 i app eller i webbläsaren?

Och att du nu har fått 1 eller 2 fakturor på 699 kr ? Dvs “300 kr extra “ .

 

Vad jag kan se på “3 hemsidan” om erbjudandet med iphone 12 och 20 GB surfpott. Så är det nog inte samma avtal , eftersom detta sträcker sig på 36 månader avbetalning av telefonen . Dvs 12 månader längre tid.Sen om det är samma surfpott som ditt abonnemang är på är ju frågan .

Sen kan det säkert också vara så att en så stor tillverkare som Apple , kommer med kort varsel om att dom vill rabattera deras telefoner hos återförsäljare. Och att operatörer eller andra återförsäljare inte har några marginaler på dom, utan deras grej att erbjuda deras egna tjänster. Så som abonnemang med telefoni,sms,surf ,försäkringar med mera.

Hoppas det va något jag kunde hjälpa dig med & att det förhoppningvis blir svar på dina frågor från kundservice tillslut. Och självklart att allt ordnar upp sig 🙂

/F

Finns inget om kostnad på 300kr/mån för mobilen i avtalet. Och det är mycket märkligt att samtal som spelas in, inte längre finns. Kundtjänst säger själva att jag betalar 300kr extra för mobilen, inga andra kostnader..

Svara