Besvarat

motorola one action/samtal väntar

  • 26 August 2020
  • 6 svar
  • 278 visningar

Användarnivå 1

jag undrar om samtal väntar knappen går tillbaka automatiskt om man har vidarekoppling till tresvar vid upptaget?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 31 August 2020, 10:25

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @ny abonnent!

Om jag förstår dig rätt, undrar du alltså ifall det kommer upp “samtal väntar” ifall du har aktiverat att numret ska gå till 3Svar ifall det är upptaget? Nej, det ska inte komma upp att samtal väntar i sånt fall :slight_smile:

Användarnivå 1

aha , så man kan inte använda samtal väntar om man har telefonsvarare inkopplad?

Användarnivå 7
Emblem +36

aha , så man kan inte använda samtal väntar om man har telefonsvarare inkopplad?

 

Jo då! Det går att ha “Samtal väntar” ifall man har telefonsvarare inkopplad. Det går dock inte att ha “Samtal väntar” ifall man lagt in att man viderekopplas till telefonsvararen om man är upptagen i ett samtal bara.

Du kan exempelvis ha telefonsvarare aktiverat när man inte “hinner svara” - då kan man fortfarande ha funktionen “Samtal väntar”. 

Hoppas det inte blev för otydligt haha :sweat_smile:

Användarnivå 1

aha, jag ska prova igen, för knappen brukar alltid vara av när man kollar så går den på av sig själv(just nu Motorola)

Användarnivå 1

aha , så man kan inte använda samtal väntar om man har telefonsvarare inkopplad?

 

Jo då! Det går att ha “Samtal väntar” ifall man har telefonsvarare inkopplad. Det går dock inte att ha “Samtal väntar” ifall man lagt in att man viderekopplas till telefonsvararen om man är upptagen i ett samtal bara.

Du kan exempelvis ha telefonsvarare aktiverat när man inte “hinner svara” - då kan man fortfarande ha funktionen “Samtal väntar”. 

Hoppas det inte blev för otydligt haha :sweat_smile:

Hej jeppe, den funkar nog inte som den ska, har endast vidarekoppling vid ej svar och utan täckning/av, och när man kollar om den är på, då först kopplas den in...

Användarnivå 7
Emblem +36

@ny abonnent Gud så märkligt. I detta fall rekommenderar jag att kontakta vår kundservice här - så kan de se över närmre ifall det är något fel som är inlagt vid telefonsvararen/vidarekopplingen som gör att det inte fungerar som det ska :blush:

Svara