Besvarat

surf

  • 27 May 2023
  • 3 svar
  • 71 visningar

Hej. Vet inte om mitt abonnemang ändrats för jag har fått köpa mer surf 4 ggr på några dagar. Tidigare har jag nästan aldrig behövt göra det. Idag åker jag dessutom till Grekland och vill inte få några obehagliga överraskningar. Jag har två abonnemang. Hjälp mig att få bästa möjliga pls 

icon

Bäst svar av Qwirks 27 May 2023, 11:38

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Berra1887 Hej,

 

det låter som att något annat i din mobil har börjat dra mer datatrafik om det är så att du inte har behövt köpa till data tidigare. Vilken telefonmodell är det du har, så kan jag förklara hur du kan se vad som använder mest data. 😄

Inom EU/EES kan du använda hela din surfmängd som hemma (har du ett obegränsat abonnemang gäller upp till 60GB), när du har nått denna surfmägnd kan du antingen surfa vidare för 2,25öre/MB eller köpa till extra surf som i Sverige. Du är alltså rätt så säker mot någon obehaglig överraskning.

Är det så att den surfmäng du vanligtvis använder har ökat och du behöver ett större abonnemang kan du byta till detta inne på Mitt3. 🤓

Användarnivå 5
Emblem +33

Ditt abonnemang borde inte ha ändrats om du själv inte har begärt det. Fundera även på om ditt användande har förändrats. Video använder mycket data. Om du inte använder Wi-Fi lika mycket som tidigare leder det till att du använder mer mobildata.

Om du loggar in på Mitt3 kan du se vilket abonnemang du har och hur mycket data du förbrukar. På sidan Mobilabonnemang ser du vilka abonnemang som går att byta till. Kanske finns det ett annat abonnemang som passar dig bättre nu.

Användarnivå 5
Emblem +33

Det verkar vara problem att logga in på Mitt3 via webben just nu, men det går bra att använda Mitt3-appen som finns för iPhone och Android.

Svara