Besvarat

Surfmängd slut väldigt snabbt

  • 5 January 2019
  • 4 svar
  • 1303 visningar

Hej!
Har två stycken 100Gb abonnemang. 100Gb är redan slut för januari, 5 dagar, och när jag tittar i appen så har det dragits 30 Gb per dag. Det underliga är att vi har knappt varit hemma och ingen utrustning på förutom routern. Vad har hänt?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 6 January 2019, 09:18

Visa original

4 svar

Användarnivå 2
Har du kollat så att ingen har hackat sig in på ditt wi-fi. Annars så kanske din dator har vart i vänteläge och du har en trojan annars vet jag ej. Ring 3 Kundservice.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, det kan vara så att om ni har några iPads/laptops/datorer som ligger i viloläge eller likande autouppdaterar osv under tiden, det kanske har släppts någon stor uppdatering till någon av datorerna eller liknande. Spel/appar kan ibland ta en hel del data.
har ni kanske uppgraderat till en 4K tv nu under jul så tar en stream av 4K betydligt mycket mer data än en vanlig film!
Utrustningen som är kopplad till Wifi är en dator, två telefoner, en platta samt apple-TV. Jag vet att programmen som jag arbetar med i datorn uppdaterar automatiskt. Känns väldigt mycket med 30 Gb per dygn oavsett någon uppdatering, då inget annorlunda är gjort sedan förra månaden och då var förbrukningen cirka 2Gb per dygn. Hackning av Wifi är väl det jag i så fall tror på.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, ni kan alltid testa byta lösenord på er router.
Jo, det kanske är lite högt att uppdatera saker för 30gb per dag.
Såhär skrev en anställt från tre på några som upplevde att surf tog slut väldigt snabbt

”Vad tråkigt att höra att ni upplever att något är fel med våra master och vårt internsystem, som får surfen att ta slut snabbare än den bör ha.”

vilket såklart säger lite, men jag rekommenderar er att felsöka problemet hos kundservice. För att få hjälp och kanske lite surf tillbaka om det nu är krångel.
Hoppas det löser sig!

Svara