Besvarat

Tre’s privata abonnemang som e-sim i jobbtelefonen?

  • 8 April 2019
  • 4 svar
  • 503 visningar

Hej, jag vill inte ha två mobiler och jobbet har avtal med Telia. Funderar på om en ny iPhone från jobbet skulle kunna kompletteras med mitt privata Tre-abonnemang på e-sim.

Hur löser ni andra detta?

/Bosse
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 8 April 2019, 10:15

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, lösningen är att e-sim då ligger i telefonen och kopplas till ditt privata nummer. Det kommer inte va något konstigt alls och du kan välja att antingen ta emot samtal via båda eller ena osv.

Ring kundtjänst om du vill veta mer och beställa ett e-sim eller besök närmaste 3butik! 🙂
Hejsan, tack för svar @Chipsgeneralen. Då återstår bara frågan om en operatör låsa e-sim på en telefon till sin egen service, vet du det? Isåfall faller hela idén för mig
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, min förståelse är att e-sim inte är låsta till någon operatör. Idén är att med lätthet ska tunn a skaffa ett snabbt kontantkort i typ USA. Med E-sim.

ska skulle säga att e-sim inte är låst utan helt öppet! 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
Hoppar in i dialogen diskussionen. ☺️
Som @Chipsgeneralen skriver här uppe så ska det inte vara några problem alls, så länge mobilen inte är låst till Telia i det här fallet (Det bör den inte vara). I mobilen kan du sedan ha ett fysiskt sim-kort + ett eSIM.

Värt att nämna är att du numera kan enkelt "ladda ned" ett eSIM direkt via Mitt3. Vi har precis uppdaterat guiden som berättar mer om hur du gör.
Kom igång med eSIM

Lycka till!

Svara