Besvarat

Varför togs Pott-abonnemangen bort?

  • 22 August 2019
  • 6 svar
  • 279 visningar

Varför försvann pott abonnemanget??

Känns som det var bara för att strypa möjligheterna för kunder att ha ett bra abonnemang. Nu kostar allt extra istället...

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 23 August 2019, 15:58

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

nu jobbar jag inte på 3, men kan tänka mig att de har att göra med några olika anledningar.

I takt med att mobiler blir mer avancerade och fler säger upp sina fasta telefoner, används mobilerna mer och många vill ha en fast kostnad varje månad. Pottabonnemangen kunde ju ha en varierande kostnad varje månad, beroende på användande.

Enkelheten har man nog också tänkt på, det är enklare att ha ett abonnemang där allt ingår i jämförelse med ett abonnemang där man behöver välja till olika saker. Att surf, samtal, sms och mms dessutom ingår gör det ännu enklare.

När du skriver att allt kostar extra - vad är det du tänker på då?
Ja alltså. I min pott hade jag först obegränsad surf. Sen tog man bort det och hävdade modernisering av abonnemanget var anledningen till att få mindre surf. Men det överlevde jag då potten gav mig möjlighet att köpa till surf t ex. Eller ringa vänner som hade tele2 gratis. Kunde även teckna på utlandstjänster som togs av potten.

Men nu tar man alltså bort potten plus att ska jag kunna nyttja 3 världen då måste jag teckna nytt abonnemang!

Man har alltså nu förstört hela mitt abonnemang och skalat av det till punkten att nu är den inte bra längre.. Kass taktik
Dessutom, ska jag uppnå liknande abonnemang på nytt så är det minimum 399:- så det höjer även min kostnad. En på supporten svarade rakt av. Jag förstår om du vill byta operatör.
Användarnivå 7
Emblem +40
Ja, tyvärr kan det ju alltid så att några påverkas negativt när man genomför förändringar. Men de nya abonnemangen står sig ju ganska bra om man kombinerar mobil + abonnemang. Om man endast är ute efter abonnemang finns det ju otroligt många alternativ idag. Något genomgående hos alla aktörer är ju just abonnemang som inkluderar allt och det som skiljer sig är surfmängden. Finns ju enbart några få abonnemangsformer där man betalar för sitt användande.

Personligen tror jag även att 3 sett till vad merparten av kunderna vill ha. Hade man erbjudit abonnemang som ingen ville ha så skulle det ju varit en speciell strategi. 😉
Ja men i detta fallet så tror jag mer på att mitt abonnemang var för bra och det är för många som stannade kvar på den plattformen. 299:- Allting fritt plus obegränsad surf samt att tjänster betalas av potten som ingår i kostnaden 299:-

Strategin är ju att tjäna pengar, därav ta bort det som är "för bra". Simpelt. Dåligt för kund.
Användarnivå 7
Emblem +36
Hejsan @Andy_dee! Välkommen till forumet 😁

Beklagar verkligen ifall du inte gillar den nya abonnemangsformen. Vi har nu under 2019 valt att rensa bort ett antal gamla abonnemangsformer från våra system och flytta över de som har dessa till mer aktuella abonnemang, en storstädning helt enkelt.

Hoppas att du hittar någon bundling framöver som du får tycke för hos oss!

Svara