Besvarat

Ny router - Funkar ej

  • 14 december 2018
  • 5 svar
  • 137 visningar

Har precis satt i min nya router i vägguttaget. Den lyser grönt i ca 17,3 sekunder, sen lyser den istället rött och mitt Wi-FI funkar inte. Det går att logga in på det, men det ger ingen internet-anslutning.
Det är B525 4G.

//Jon
icon

Bästa svar av Pettersson 15 december 2018, 12:12

Hej,

har du tidigare haft 3? Om ja, har du då aktiverat det nya simkort som du fick med din nya router?
Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
Hej,

har du tidigare haft 3? Om ja, har du då aktiverat det nya simkort som du fick med din nya router?
Hej! Har haft 3 sen det startade. Men inte aktiverat kortet nej. Får ringa 3 och kolla av. Tack för svar!
Kapar denna tråd då jag har exakt samma problem med routern. Dock har mitt kort varit aktiverat i ca 1.5 månad redan. Får ingen kontakt alls i routern.
Användarnivå 4
Emblem +10
Halloj @ullabella ! 🙂

Har det fungerat perioden efter att du aktiverade det nya SIM-kortet för en och en halv månad sedan?

Testa gärna att starta om routern om det tidigare fungerat för dig. Det kan göra att det hoppar igång för dig.
Hej, och tack för snabbt svar!
Jag har kört sim-kortet endast i telefon sedan jag fick det, och härifrån delat anslutning till andra enheter. Vill dock köra tv via router varför en sådan införskaffades. Fick info från leverantör att tv kan köras via mobilt bredband då jag ännu inte har fått in varken adsl eller fiber i huset, och har ett abonnemang som tickar på.

Svara