Fråga

Problem med bredband

  • 28 February 2020
  • 2 svar
  • 268 visningar

Ansluten Internet för kampanjen före jul. Lovade i tre butiken i Örebro utmärkt täckning där jag bor nära Kumla och snabbt internet. Det visade sig motsatsen. Du kan inte använda Internet. Maximal hastighet är 2-3 megabit. Vanligtvis 0,4-1,5 megabit.Bara skit!!! I veckor ringde jag Supporttjänsten och teknisk support. Lovade och ringde inte tillbaka. Så i 2 månader. Slutligen såg jag till att kontrollera vad problemet är och om det kan lösas. Sa tyvärr ingenting kan göra mycket dålig täckning. Jag rådde att ringa supporttjänsten igen och säga upp kontraktet, eftersom det är omöjligt att få högkvalitativ service. Jag gick till Tres butik i Örebro och bad om att kontraktet skulle avslutas. Jag fick höra nej. Som ett resultat var jag tvungen att betala 579 kronor för en tjänst som inte kunde användas ordentligt och tvingas uthärda den här skiten i 24 månader!!!! Den enda vägen ut, som jag förstår det, är att stämma Tre och kontakta konsumentskyddstjänsten. Och för att informera andra människor genom pressen vad som väntar på dem om de binder sig till kontraktet med Tre.

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre


2 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @Serzh och varmt välkommen till forumet!

Vad tråkigt att du upplever så pass låg hastighet med bredbandet! Tyvärr är det inte möjligt för oss att säga exakt vilken hastighet man kommer få ut på en viss adress i dagsläget. Det du kan testa är att sätta routern på någon annan plats, t.ex ett fönster för att se om hastigheten blir bättre.

Om du upplever så pass låga hastigheter trots att du bytt plats på routern rekommenderar jag att du tar kontakt med vår kundservice på 0771 735 300 för att se om det finns några andra möjligheter.

​​​​​​

Hei.Många gånger tog jag upp både Supporttjänsten och teknisk support. Slutligen sa de att de inte kan göra något dåligt täckningsområde.... Skita i allmänhet ditt Internet. Förlåt att jag är så trubbig. Jag kan inte använda den... Frånkopplad och sätt modemet i vaggan. Och nu har jag 24 månader att betala abonnenten för vad jag inte använder? Detta är en riktig bedrägeri från din sida.

Svara