Fråga

Problem med uppkoppling

  • 11 February 2021
  • 11 svar
  • 662 visningar

Hejsan pratade med Supporten igår på telefon men det kunde inte direkt se några problem just då

Men till mitt problem - Senaste veckan tror detta är 5e dagen med detta problemet 
Vi har kört Mobilt bredband med erat 4G i något år nu och aldrig haft några större problem (Vart lite ostabilt vid något enstaka tillfälle men detta har löst sig utav sig själv inom någon timma)

Men som sagt hela denna veckan så har internet varit såpass dåligt att det inte går att spela efter ca 14:30 / 15:00 ganska exakt (fungerar felfritt hela morgonen fram tills dess)

Kollar man signalen så är det på max testar man istället köra exempelvis med endast 3G så är det samma problem där
Även prövat att använda telefonens nät istället för routern (vi har 3 på telefonerna oxå) men samma ping problem där

I normala fall ligger vår ping runt 40 - 60 väldigt stabilt men som sagt senaste dagarna så går pingen mellan 60 - 550 och ibland upp till 1000 fruktansvärt svajigt.
Vi bor inte direkt i någon storstad så skulle vara väldigt skumt om masten skulle vara överbelastad helt plötsligt när det fungerat perfekt i över två års tid.

Jag har även prövat med två olika modem/routrar men problemet kvarstår

Vi bor i Rångedala 


11 svar

Kan även tillägga att hastigheten fortsatt är lika bra som tidigare men pingen är som sagt fruktansvärd. Som sagt aldrig haft problem med pingen tidigare på erat nät.

Kan även tillägga att jag även testat att vara den enda personen som är uppkopplad på modemet och sedan stängt av Wifi funktionen men problemet kvarstår

(Jag använder nätverkskabel från min dator till modemet)

Kan uppdatera att det är precis samma problem idag 02/12 och problemet börjar exakt klockan 15:00.. Innan dess så fungerade internet precis som vanligt börjar bli lite tröttsamt nu då detta pågått i över en veckas tid snart

Hej!

Jag upplever exakt samma problematik sedan två veckor nu. Det börjar mellan 1400 och 1500 varje dag. Jag jobbar hemifrån och allt fungerar felfritt fram till eftermiddagen där det börjar. Min kollega som använder sig också av 3 Mobilt Bredband Hemma har samma problem. Så det måste antagligen vara något problem / inställning på 3.

Mvh Manja

Problemet är fortfarande aktuellt och var även under helgen samma problem.. Prick 15:00 så är internet så gott som oanvändbart… pratar man med support kan dom inte se något fel men det är uppenbarligen något som orsakar detta det är som sagt exakt samma problem på mobiltelefonerna trots full täckning 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Manja @Affectless Hej,

 

konstigt att det inträffar exakt samma tid.. 

 

Finns det möjlighet att ställa in vilken frekvens som ska användas i routern för 4G? Har ni möjlighet att testa mellan dessa och se om någon fungerar bättre? Detta skulle mer kunna vara en tillfällig lösning. 

Har testat alla olika band och flera utav det har jag som sagt full täckning på men de hjälper alltså inte utan är kraftigt jitter / lagg. De luriga är ju att hastigheterna är lika bra som det alltid varit. Men problemet för mig är att det internet används till 98% utav tiden är till att kunna spela diverse online spel och är så konstigt att problemet börjar typ exakt 15:00. Vi har haft 3 som internet väldigt länge utan problem oavsett tid på dygnet tidigare 

Samma gäller för oss. Har också testat alla olika band som finns. Men det blev inte bättre. Vi fick rekommendation att låsa routern på 3G. Då blev ping bättre med hastigheten var ju hur dåligt som helst. Det fungerade inte att streama längre. Och vi köpte inte heller en 4G router för att sedan surfa 3G.

Idag började problemet tidigare ca 14:20 ibland är det så illa att jag knappt kan vara med på Video mötet med jobbet.. Detta börjar bli en aning tröttsamt.. Och ringa till Supporten gör ingen skillnad heller för där ser allt “Normalt” ut.. Testat allt möjligt nu inget gör någon skillnad 

Nu har jag även prövat att köra på endast 3G läge och det är precis lika ostabilt där.. Får väll ringa in till supporten imorgon igen men där ser det ju aldrig något ändå… Brukar härda ut när problem uppstår men nu är vi inne på andra veckan med oanvändbart internet och det tänker jag då inte betala för..

Händer det samma med mig men i olika tillfällen och Tre informera inte vad är för problem och vi måste betala som vanlig utan att få tjänsten 

Problem med unstable internet connection när kör zoom senaste tiden. Kör med router 4g byt sim kort inte hjälpt. Även nån gång på mobilen har sida på safari inte laddat. Nerladdning är ok.

Svara