Besvarat

Wifi fungerar inte

  • 6 November 2019
  • 7 svar
  • 947 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar

Har haft problem hela dagen med att det står att jag har Wi-Fi, men jag kommer ändå inte in på några appar/internet? Blir galen. Måste alltså använda 4G för att det ska fungera. Det är inget fel på min router, både smart-tv, datorer och min partners mobil (sambon har varken tre eller iphone) har några problem. Har min mobil pajat eller är det någon med samma problem?! 😫

icon

Bäst svar av Pettersson 7 November 2019, 12:57

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

det låter konstigt att det inte fungerar. Har du testat att starta om din mobil och router för att se om det hjälper? 

Ja, har provat det flertalet gånger men dessvärre hjälper det inte. Står fortfarande att jag är uppkopplad till nätverket men varken safari eller appar går att laddas :/

Jag har exakt samma problem just nu! Min dator, tv, min sambos telefon kopplar upp. 

Jag blir galen. Nu har jag köpt surf för att ens kunna använda telefonen..

 

Och ja, jag har startat om.

Användarnivå 6
Emblem +40

@TanjaJohansson 

Vad får du för resultat om du gör ett hastighet/svarstids test ? När du är ansluten till routerns Wi-Fi eller kabel.

https://www.speedtest.net/

I vilket område är det du upplever detta ?

/F

 

Jag har samma problem nu och har haft det hela dagen 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Cattis85 Hej,

 

har du testat att starta om din router för att se om det hoppar igång? Har du bredband från Tre eller någon annan leverantör? Fungerar det på någon enhet eller inte på någon alls? 

Övriga telefoner fungerar,jag har Tre. 
jag har nollställt telefonen och det är likadant 

Svara