Besvarat

Dual-charge voice call

  • 27 December 2018
  • 1 svar
  • 459 visningar

Jag fick av en slump se idag att min son ”ringt” 267 jä*la samtal till något ni kallar Dual-charge voice call!!!! VAD TUSAN ÄR DETTA FÖR NÅGOT OCH VEM KONTAKTAR JAG FÖR ATT MAKULERA DENNA KOSTNAD?!?!? Det är ju helt oacceptabelt att en 13-åring ens kan ha befogenheten att göra något sådant!! Jag kommer givetvis inte betala för denna kostnad & kommer bestrida fakturan till Arn om nu ni inte kan/vill hjälpa till med detta? Min son har ingen aning om vad han debiterats för och jag har suttit med hans mobil i över en timme nu & det finns inte en enda uppgift eller minsta ledtråd i telefonen vad denna debiteringen ens kommer ifrån!!!! Bedrövligt dåligt! Jag har varit kund sedan 2007 och alla mina tre barn har haft abonnemang hos er precis som jag & nått sånt här har aldrig någonsin inträffat förut!!!

Med vänlig hälsning, Jimmy

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 27 December 2018, 15:19

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, Det som Dual-charge voice call innebär är att man via ett samtal från sin mobil köpt en tjänst (tex en blocket annons, "skins" till Forntnite eller ja, allt man kan köpa via telefoner och samtal) Detta kan ske via appar också, vilket när man installerar appen kan stå som "vill få tillgång till dina kontakter, bilder mm)

Jag skulle rekommendera att gå igenom vad för Appar som installerats nyligen (någon månad tillbaka) och sedan kolla så att utgivare och appen är trovärdig. Är det t.ex en app som är "free v-bucks " eller liknande kanske det är den appen som ställt till det.

Men, ja. Det stom framgår är att något har köpts via telefonen som sedan räknats som ett betalsamtal.

Svara