Fråga

faktra

  • 7 October 2022
  • 1 svar
  • 407 visningar

Min faktura är mer än dubbelt så hög som jag har tecknat med er. Min första faktura va "start faktura" på runt 700kr som jag förstår men min andra faktura ska vara som jag själv godkänt på 369kr men endån får jag en faktura på nästan 800kr?  Där de står bara + den summan + den summan + den summan vad är detta? Oacceptabelt!!!!!


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Vicky_00 

Tråkigt att höra att fakturan är högre än beräknat .

Så som det låter , så har du nyligen tecknat avtal hos 3 , stämmer detta ? Tex Telefon & Abonnemang.

 

Jag skulle säga att Sida 3 | Specifikation - Visar tydligast vad du har för tjänster och kostnad . Längst ner är tex avbetalningskostnaden för hårdvara. Kan vara mobil , platta,klocka osv.

 

Jag skulle nog tro att det kan vara något sånt här som höjer din faktura :

  1. Så kanske du betalar för pappersfaktura . Och inte ansökt om E-faktura eller Autogiro . Då kostar det 49 kr tills man aktiverar att man vill ha det.  Det kan man göra i Mitt3 Appen eller Logga in på 3 hemsidan . Skulle säga det är simplast på en pc och logga in via webbläsare och ansöka där.
  2. När man köper en mobil tex & Abonnemang.  Så får man första månaden gratis gällande “Försäkringen” på den. Sen får man ta ett aktivt val , om man vill fortsätta med det eller använda sin hemförsäkring.Försäkringen är aktiv så länge tills det görs en förändring av kunden. Kan vara bra att kika vad som kan vara lönt , eftersom det kan skilja tex en del gällande när olyckan väl är framme vad en självrisk kan kosta , eller hur lång tid en reparation kan ta osv.

    Listan precis under “Autogiro “ Länken , visar beroende på vad det är för värde på telefonen och därefter olika steg hur mycket försäkringskostnaden är.

    Så denna kostnaden kanske också är med ,
    som kan skilja från 39 kr /månad till 139 kr  /månad .

 

 

https://www.tre.se/treforetag/support/foretag-faktura-och-betalning

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Försäkring från 39 kr/mån

Värde på produkt Pris 3Trygg Självrisk
0 - 1499 kr 39 kr/mån 149 kr
1500 - 3499 kr 79 kr/mån 349 kr
3500 - 6499 kr 99 kr/mån 599 kr
6500 - 14 499 kr 119 kr/mån 699 kr
14 500 - 22 000 kr 139 kr/mån 799 kr

 

 

  1. I början när man skaffar Abonnemang & Telefon , så kan det tex vara mitt i månaden . Då kan det bli så att det räknas 1 dag + dom dagarna som passerat i den månaden man gör avtalet . Där kan också fakturan ses som högre.
     
  2. Sen kan det visa allt ifrån man gjort någon tävling som kostar . Tex ringa in till Bingolotto,skänka pengar på galor osv . Eller man även köper saker från andra håll som belastar 3 fakturan sen .

Sen kommer jag nog inte på så mycket mer som kan vara anledningen . Men för bättre hjälp med översikten och ärendet . Så är det bäst att ringa till 3 Kundservice så kan dom se över det med dig.Eftersom detta bara är ett öppet forum ,och inte kundservice . Så är det kontakt med dom som gäller.

Kundservice 3 .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss ( Stängt Söndagar)

Hoppas du fick någon mer inblick och vad som kan göras för att det ska ändras om man vill ha det billigare , försäkring och så är bra att kika på vad man ska använda . För undvika tråkiga stunder om något händer , stöld , skador tex.

 

Mvh F

Svara