Besvarat

Faktura - har autogiro dragits?

  • 29 maj 2019
  • 1 svar
  • 37 visningar

Hej!

Jag kan inte se på mitt konto att pengarna dragits på autogiro. Hur vet jag om fakturan är betald eller inte?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Jocke 30 maj 2019, 09:32

Hej @Nilssonlinan.

Använder du dig av autogiro som betalningssätt ska du se på din banksida ett reserverat belopp eller ett draget belopp om autogirobetalningen har lyckats. Finns det inte något sådant hos din bank, då har vi inte lyckats dra beloppet från ditt kontot.

Den allra vanligaste anledningen till att inte det är gjort, det beror att på att det inte fanns någon täckning på kontot vid tillfället då dragningen gjordes.

Vi försöker alltid att dra beloppet totalt tre gånger. Så misslyckades första försöker kommer det att ske ytterligare två försök nästkommande bankdagar.

Du kan även alltid logga in på Mitt3 för att se om fakturan står registrerad som "betald" eller ej.
Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej @Nilssonlinan.

Använder du dig av autogiro som betalningssätt ska du se på din banksida ett reserverat belopp eller ett draget belopp om autogirobetalningen har lyckats. Finns det inte något sådant hos din bank, då har vi inte lyckats dra beloppet från ditt kontot.

Den allra vanligaste anledningen till att inte det är gjort, det beror att på att det inte fanns någon täckning på kontot vid tillfället då dragningen gjordes.

Vi försöker alltid att dra beloppet totalt tre gånger. Så misslyckades första försöker kommer det att ske ytterligare två försök nästkommande bankdagar.

Du kan även alltid logga in på Mitt3 för att se om fakturan står registrerad som "betald" eller ej.

Svara