Besvarat

Fakturaavgift med Kivra?

  • 11 April 2018
  • 5 svar
  • 3317 visningar

Hej! Jag är inte säker på om detta är rätt ställe för min fråga, men jag provar. Är ny kund och har precis fått min första faktura. När jag tecknade abonnemanget blev jag informerad att min första faktura skulle komma hem och innehålla en fakturaavgift, men att jag sedan kunde anmäla mig till e-faktura eller autogiro för att slippa den extra avgiften. Nu har jag alltså fått fakturan, digitalt, i min Kivra-brevlåda. Hur kan det innebära faktureringsavgift?
icon

Bäst svar av Pettersson 12 April 2018, 05:23

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

varför Kivra innebär en fakturaavgift vet jag inte. Men för att slippa den avgiften kan du använda e-faktura via din internetbank istället. Alternativt autogiro med SMS-notifikation. 🙂
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Gitt1, och varmt välkommen ska du vara till 3Community!

Jag kan fylla i informationen gällande Kivra och fakturaavgiften. Även om man får fakturan i sin digitala brevlåda hos Kivra så tillkommer fakturaavgiften, men då som en administrativ avgift. Så för att undkomma den helt och hållet så rekommenderar jag att du gör som @Pettersson skrivit här i tidigare svar.

Hej,
varför Kivra innebär en fakturaavgift vet jag inte. Men för att slippa den avgiften kan du använda e-faktura via din internetbank istället. Alternativt autogiro med SMS-notifikation. :)

För mig verkar det som att ”tre” är ett riktigt bluffbolag. Jag har anmält autogiro tre gånger nu och får fortfarande faktureringsavgift. Likaså har man gjort allt för att krångla till alla möjligheter för oss att logga in - som t.ex. att man inte kan logga in med bankid på samma mobil som man har bankid på…

Aldrig mera ”tre”!

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @Jockson  det låter ju konstigt ! Har du varit i kontakt med kundservice angående detta ? Eller har 3 månader gått utan kontakt och utan att ett ärende har skapats ?

 

Se längre ner för kontakt, så får dom se över ärendet med dig ! Det ska om något vara smidigt och enkelt och ska funka . Vad jag tror , så ska man kunna välja autogiro direkt när man skriver avtal . Men kan inte säga 100 att de är så , då det va längesedan för mig jag fixa med mitt egna.

 

Att kalla det bluffbolag är väl jag skeptisk till, då ingen får reda på vad du upplever för problem om inte kundservice hos företaget får ett ärende från dig . Dvs en kontakt via telefon,chatt eller mejl om att något inte fungerar som det ska . Sen om man söker runt lite på nätet , så ska du nog se att 3 är dom som har minst klagomål i branschen. 


 

Sen att logga in med BankID  - Låter ju konstigt att de inte fungerar för dig eller upplevs krångligt. Vad jag vet så är det jätte simpelt . Vad har du för mobil och webbläsare du använder ?

Från mobilen med webbläsare https://www.tre.se/ , Logga in . Så har man ju valet : “ BankID på denna enhet “ & även valet “ BankID på annan enhet . Och har man giltigt BankID på samma enhet , så startar BankID automatiskt när man tryckt på “ BankID  på denna enhet “ . 

Loggar man in på PC/Mac . Så är de https://www.tre.se/  Sen logga in . Så har man BankID som val och därefter använder man sitt BankID och fotograferar/Scannar QR koden som visas på bilden på den sidan .

Värt och nämna är att du också kan logga in med E-post samt sms-kod , men med begränsningar över vad man kan utföra vid inloggningen .

Jag tror nog helt klart allt detta går att lösa ganska så enkelt och snabbt och du kan ha surfa vidare på din telefon samtidigt som autogirot fungerar utan extra avgifter.

Kanske skiljer sig något ang kontakt tider nu under påsk , men all info finns under supportsidan . https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hoppas det löser sig för dig !

 

Ordinarie öppettider

Måndag–fredag: 09.00–18.00
Lördag–söndag: Stängt
 

Chatta med oss

Chatten är stängd. Du kan skriva till oss via epostformuläret

Ordinarie öppettider

Måndag–fredag: 09.00–19.00
Lördag: 09.00–15.00
Söndagar & Helgdagar: stängt

Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:

  • Uppsägning
  • Teknisk felsökning
  • Täckning
  • Returer
  • Företagsärenden

Undrar du över din leverans, tryck här!

Skicka e-post.

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Halloj @Jockson, välkommen till forumet! 🌈

Tråkigt att det inte gått att ansöka om autogiro. Ifall du har ansökt flera gånger, så är det något i ansökan som inte godkänts. Detta kan bero på olika saker, exempelvis ifall du angett fel siffror. Ett vanligt fel är att man anger 5 siffror för sitt clearingnummer när man har Swedbank - i dessa fall ska man enbart ange de 4 första siffrorna.

Precis som @frodrik91 skrev, så är det bäst att kontakta oss för att se så att det inte har blivit något hel-tokigt. Hoppas det löser sig! 😊

Svara