Besvarat

Fakturaavgift trots Autogiro

  • 28 February 2019
  • 7 svar
  • 1380 visningar

Hej, varför drar ni plötsligt 49 kr i fakturaavgift när jag betalar via autogiro. Ni skriver att man kan slippa den genom att anmäla sig till autogiro vilket jag redan är?

Andreas

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Erik 1 March 2019, 21:06

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Andreashf!
Det stämmer utmärkt, så fort autogiro är aktiverat och du har valt SMS-Notifiering via Mitt3 så kommer du att slippa denna avgift.

Kontrollera gärna så att du har aktiverat SMS notis så bör det vara löst.

Kika på denna artikel för att se hur man gör.
Obs! Endast via webben, fungerar ej via Appen.
Hej Erik

Men jag är redan anmäld till autogiro. Jag har varit kund i många år och har haft autogiro hela tiden.
Fakturan ni nu plötsligt lägger på 49 kr är betald via autogiro.

Andreas
Användarnivå 7
Emblem +10
Hmm, ok. Har du möjligtvis gjort några ändringar på sistone? Ex. nytt nummer eller så.
Det låter verkligen som att SMS-notifiering är inte på. Har du möjlighet att kika på Mitt3?

Logga in via webben och gå till fliken "Faktura"
Välj sedan "Fakturainställningar" och titta under rubriken "Autogiroinställningar".

Om det är så att denna har nollställts är du varmt välkommen att kontakta mina kollegor på kundservice så hjälper dem dig att korrigera fakturans kostnad.
Hej Erik

Nej har inte gjort några ändringar alls. Har aldrig varit inne på den här sajten.
Är du vänlig att se till att de 49 kr krediteras och inte dyker upp igen.
Jag är på autogiro sen länge och vill inte ha nån pappersfaktura, särskilt inte en med avgift.
Jag försökte anmäla mig till sms service men det går inte att klicka på knappen.
Jag har inte tid att hålla på att skriva fram och tillbaka med mitt telebolag hela tiden. Vänligen fixa det så jag inte behöver ta tid ur min arbetsdag på sånt här trams!

Andreas
Användarnivå 7
Emblem +10
Om knappen inte går att trycka på så är det för att du redan lyckats byta till SMS. Du behöver alltså inte göra något mer.

Naturligtvis, jag ber mina kollegor att titta på ärendet och ordna med fakturan.
Hej!!

Nu har jag fått ännu en faktura med 49 kr i avgift, och ingen kreditfaktura på från förra fakturan som lovat.
Vad är det som händer här? Varför gör ni inte som ni har lovat?!?!?

Om ni inte krediterar mig 2 x 49 kronor på nästkommande månadsfaktura kommer jag att säga upp min abonemmang omgående. Det är helt orimligt att man ska behöva hålla på att strula med sånt här som borde vara enkelt! Jag har mycket annat att göra än att logga in på det här systemet och skriva till er.

Andreas
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej!!

Nu har jag fått ännu en faktura med 49 kr i avgift, och ingen kreditfaktura på från förra fakturan som lovat.
Vad är det som händer här? Varför gör ni inte som ni har lovat?!?!?

Om ni inte krediterar mig 2 x 49 kronor på nästkommande månadsfaktura kommer jag att säga upp min abonemmang omgående. Det är helt orimligt att man ska behöva hålla på att strula med sånt här som borde vara enkelt! Jag har mycket annat att göra än att logga in på det här systemet och skriva till er.

Andreas



Hej Andreas,

eftersom SMS-notifikation återaktiverades under innevarande fakturaperiod (mars) kom avgiften med på mars-fakturan. Avgiften i sig är krediterad och kommer inte att dras via autogiro. I fortsättningen ska inte denna avgift synas på din specifikation.

Sen har vi att göra med teknik som inte alltid fungerar som man önskar. Skulle du mot all förmodan få denna avgift igen i april månad, behöver det felanmälas. Kontrollera gärna det nästa gång du får en faktura och återkom om felet kvarstår.

Svara