Klistrad tråd

Högre faktura än väntat?

  • 14 mars 2018
  • 0 svar
  • 684 visningar

Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 417 svar
Ibland kan det hända att fakturan är högre än väntat vilket kan bero på flera olika orsaker. Här nedan har vi listat de vanligaste situationerna för dig.

Ny kund hos Tre


Den första fakturan skiljer sig från efterföljande fakturor. På den första fakturan debiteras:
  • Abonnemangskostnaden mellan aktiveringsdatum och faktureringsperiodens startdatum
  • En månads abonnemangsavgift
Dessutom kan aktiveringskostnader tillkomma.


Avslutat bredband


Du betalar alltid abonnemangsavgiften en månad i förväg. Som ett resultat kan det hända att vi debiterar månadskostnaden medan abonnemanget redan har avslutats. Överbetalda kostnader dras av på den sista fakturan.

Första faktura efter förlängning eller ändring


Den första fakturan efter förlängning eller byte av abonnemangsform ser annorlunda ut än vad du är van vid. På den första fakturan efter dessa ändringar debiteras:
  • Abonnemangskostnaden mellan förändringstidpunkten och faktureringsperiodens startdatum
  • En månads abonnemangsavgift

Andra orsaker

  • Köp av förmedlade betaltjänster (t.ex. röstat på Melodifestivalen)
  • Använt mobilen utomlands
  • Köp av extra surf
  • Köp av appar via App Store, Google Play eller Windows Store (Läs mer)
  • Påminnelseavgift på grund av en försenad betalning förgående månad (60 kr)
  • Öppningsavgift på grund av spärrat abonnemang vid försenad betalning (160 kr)

Detta ämne har stängt för kommentarer

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings