Besvarat

Mobilegroup Nordic AB

  • 26 May 2019
  • 13 svar
  • 6894 visningar

Hej har blivit kontaktad utav mobilegroup Nordic AB som säger att de jobbar med 3 och kommer hjälpa mig att gå ned fortare i räkningarna. Men enligt räkningen ligger jag på en skuld på över 25 000kr och nu har jag fot ett paket? Inte hämtat ut de ännu men jag har inte beställt något. Lätt bra när de sa att de hjälper till att betala av fortare räkningarna men nu blir jag misstänksam

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 27 May 2019, 06:40

Visa original

13 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, 3 har sedan en tid tillbaka slutat sitt samarbetet med billmate/mobile group men har märkt att de fortfarande hör av sig till kunder.


Om du inte har beställt något från den gruppen skulle jag höra av mig till mobilegroup innan jag hämtade ut paketet.

Min egna tumregel (man får såklart göra hur man vill om det känns lugnt osv) är att aldrig köpa/skaffa ett ”bra erbjudande när ett företag jag aldrig hört talas om hör av sig. Man ska nästan alltid bara handla via officiella källor skulle jag säga. Tryggheten kan ibland vara värd några hundra kronor mer.



Nu för tiden kan du till och med skaffa tex smartklockor eller tillbehör smidigt via tre.se. Med avbetalning, alla sådana transaktioner går alltid enbart via tre och ingen annan.
Jag har med blivit kontaktad av mobile group och betalar massa till billmate. Och dum som man är signerat via bankId. De babblar på och man har svårt att säga nej. Har betalat till dem sen förra året och de har inte hänt nått på min 3 räkning va jag kan se. Hur blir man av med detta eller är det bara att forsätta betala och se glad ut?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Sandy1989.

Jag beklagar och förstår verkligen att det är en jobbig situation du sitter i.
Min rekommendation till dig är att du kontaktar Mobile Group direkt gällande detta för att se över dina kostnader och avtal hos dem. Det har vi på Tre dessvärre inget översikt om.
@Sandy1989
Hej!
Jag har också blivit lurad, hur har det gått för dig?
Jag har också blivit lurad av dem. Mina 14 ångerdagar var över när jag fick min första räkning och för första gången en aning om att jag ska betala 600 kr i månaden till dem i två år. Kommer att bestrida räkningarna utifrån skriftlighetskravet på avtal. Det enda jag godkänt har jag gjort via bankid under pågående samtal, men skriftlighetskravet säger att konsumenten måste signera avtalet i lugn och ro EFTER samtal med säljaren för att avtalet ska vara giltigt. Återstår att se om det lyckas.
Jag förstår inte varför 3 inte varnat sina kunder om detta via sms för länge sedan , enligt vad jag funnit ut har 3s ledning vetat om detta en tid och vad jag tagit del av på nätet har många nyligen blivigt drabbade.
Jag har också fått veta att 3 vetat om att underentrepenör till dem har haft inte har skött sig och därmed blivigt avstängda , denna entrepenör har haft 3s kundakter och på så sett haft insikt i kundunderlaget och kunnat ringt 3s kunder och lurat kunden att tro dem gjort ett avtal med 3. Det är tragiskt att sånt här får ske. Om 3 hade varskott kunder i ett tidigt skede direkt till mobil med sms skulle det minimerat skadan. Jag hoppas 3 gör det snarast. 3 är ett telecombolag , så hur svårt ska det vara att skicka ett sms till sina trogna kunder om bedrägerifall som skett (((Sker ännu idag)))...????
Jag har också blivit lurad av dem. Mina 14 ångerdagar var över när jag fick min första räkning och för första gången en aning om att jag ska betala 600 kr i månaden till dem i två år. Kommer att bestrida räkningarna utifrån skriftlighetskravet på avtal. Det enda jag godkänt har jag gjort via bankid under pågående samtal, men skriftlighetskravet säger att konsumenten måste signera avtalet i lugn och ro EFTER samtal med säljaren för att avtalet ska vara giltigt. Återstår att se om det lyckas.

Det gick! Jag kontaktade Billmate och fick reda på tidpunkten för när BankID-förfrågan blev godkänd, jämförde med samtalshistoriken i min telefon och lämnade informationen till Mobile Group, varpå de lät meddela att de låter mig dra ur avtalet om jag returnerar eller ersätter produktpaketet de skickade (en plastig liten bluetooth-högtalare och några 3,5mm-hörlurar av dålig kvalité).
Jag har blivit uppringd idag från vad jag trodde 3. Skulle även hjälpa mig få ner kostnader. Trots att jag var supermisstänksam och ville inte skriva på ngt på mobilen så fick jag bekräftelse efteråt från Telefonihuset att jag beställt grejor för 15000:-. Enl. 3 är även detta bluff från Mobilegroupe. Hur kommer jag i kontakt med dessa igen?😤. Svarar inte eller finns ingen abonnent varken på mail eller telefon.😱. Hur fick Du kontakt med Mobil groupe?
Användarnivå 7
Emblem +38
Men har du inte skrivit på något alls?
vad är bekräftelsen på?
Via mail. Dum som jag var godkände jag billmate med BankID. Jag tvekade, men fattade inte då🥺
Något mer har jag inte skrivit på.
Något mer har jag inte skrivit på.
Använd din ångerrätt!!
Ring Mobilegroup imorgon!

Det stora problemet att fakturan kommer Efter 14 dagar. Ingen ångerrätt.

Ingen svarar på telefon Mail etc.

 

Här står det inte hur vi tillsammans kan gå ihop. Det här fortsätter även KO och företaget har gått i KK.

Svara