Besvarat

Inkasso spärrat abonnemang

  • 17 September 2018
  • 1 svar
  • 676 visningar

Hej! Jag betalade min faktura till alektum group den 12/9, men den fakturan och fakturan på er hemsida har inte samma belopp så vet inte vad jag har betalat. Får sms att jag kan gå in på mina sidor och betala så stänger ni av spärren inom en timme men eftersom den gått till inkasso så går det inte att betala den till er direkt. Och kan inte ringa eftersom abonnemanget är spärrat.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Pettersson 17 September 2018, 10:35

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Spontant tänker jag att beloppen skiljer sig i och med att inkassobolaget tar ut en avgift och denna inte är tillagd på fakturan du ser inne på Mitt3. Det belopp du ska betala är det som finns på faktura från Alektum.

Abonnemanget ska öppnas så fort 3 har mottagit betalningen från inkassobolaget, således kan det ta några dagar från det att du har betalat till inkassobolaget till dess att abonnemanget öppnas igen. En vanlig betalning brukar ta 2-3 arbetsdagar och sedan kan det nog ta ytterligare någon dag för betalningen från inkassobolaget till 3.

Börja med att dubbelkolla så att du betalat korrekt belopp, det på fakturan från Alektum. Om allt är rätt där, vänta någon dag till och om abonnemanget då inte öppnats skulle jag rekommendera att du kontaktar Alektum för att dubbelkolla så att de mottagit din betalning.

Kontaktuppgifter till Alektum finner du här och de bör även finnas på din faktura.

Svara