Besvarat

Varför har min månadskostnad inte sänkts efter bindningstiden?

  • 13 april 2018
  • 1 svar
  • 322 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 svar
Hej, jag har haft min telefon och kontrakt i 27 månader och undrar varför mitt kontrakt har inte blivit billigare, då jag har betalat telefonen för länge sedan?
icon

Bästa svar av Johnny 16 april 2018, 09:57

Hej @Wout, och varmt välkommen till 3Community!

När bindningstiden löpt ut och månadskostnaden ligger på samma nivå som tidigare så beror detta vanligtvis på att den mobil som man tecknat med abonnemanget ingick i månadskostnaden.

Du kan se detta på två olika sätt:

  1. Kika på dina fakturor. Om det är så att posten "Tillägg 3Mobil" saknas från dina fakturor så innebär det att telefonen ingick i ditt abonnemang.
  2. Se det på ditt avtal. Du ser även på ditt avtal under "Månadskostnad 3Mobil" vilken summa som debiteras månadsvis för din telefon. Den ska då ligga på 0 kr/mån.
Hoppas att detta var till hjälp för dig!

Redigerat: Jag har ändrat titeln på din fråga så att den ska bli lättare att hitta för andra som undrar samma sak.
Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Wout, och varmt välkommen till 3Community!

När bindningstiden löpt ut och månadskostnaden ligger på samma nivå som tidigare så beror detta vanligtvis på att den mobil som man tecknat med abonnemanget ingick i månadskostnaden.

Du kan se detta på två olika sätt:

  1. Kika på dina fakturor. Om det är så att posten "Tillägg 3Mobil" saknas från dina fakturor så innebär det att telefonen ingick i ditt abonnemang.
  2. Se det på ditt avtal. Du ser även på ditt avtal under "Månadskostnad 3Mobil" vilken summa som debiteras månadsvis för din telefon. Den ska då ligga på 0 kr/mån.
Hoppas att detta var till hjälp för dig!

Redigerat: Jag har ändrat titeln på din fråga så att den ska bli lättare att hitta för andra som undrar samma sak.

Svara