Ny idé

Varför kan man inte göra som med bankkort?

• 28 July 2020
  • 0 svar
  • 81 visningar

Hej,

Bluffsamtal av alla olika slag sker titt som tätt, jag själv har de senaste veckorna varit hårt drabbad med tiotals samtal per vecka.

Hos min bank kan jag spärra mitt kort från att användas i alla möjliga länder. Jag tror att den omvända funktionen skulle önskas av majoriteten av användarna. Att kunna spärra länder från att ringa ens nummer.

Jag känner ingen i Kongo, ingen på Seychellerna och inte heller någon i Storbrittannien (där de flesta scamcallsen jag får just nu kommer ifrån).

Ingen operatör på marknaden ger denna möjlighet. Telia kan däremot, genom att dra nytta av sin globala leverans, se till att spärra de flesta av de nummer som ringer en signal och sedan lägger på.
Skulle Tre kunna skapa möjligheten för sina användare att själv välja att begränsa per kontinent och/eller land att kunna ringa ens nummer på ett sätt likt bankerna gör med kredit-/kontokort tror jag många hade vallfärdat för att teckna ett abonnemang hos Tre.

Finns det några sådana diskussioner eller tankar om att försöka ta fram en sådan lösning/möjlighet? Den operatör som blir först med möjligheten får åtminstone mig som kund till dess att andra löser det. Det hade till och med kunnat säljas som en tilläggstjänst för, säg 29kr/mån. Många hade nog tackat ja.

Svar

Var först med att svara här nedanför!

Svara