Ide - Platstjänster funktion till Täckningskartan

Kategori: Annat

Iden gäller 3´s Täckningskarta & utökat sökval i form av Platstjänst funktion.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

Vid besök med webbläsare i mobil eller pc. Så kan man i dagsläget endast fylla i  “Gata,Ort eller Postnummer. “ vid sökning efter hur täckningskartan ser ut just där.

 

I dagsläget finns ingen “Platstjänst” funktion aktiv ,  utöver dessa fasta sökval.

Med en sådan här funktion så kan systemet sköta sig självt och ta reda på vart man befinner sig på täckningskartan. Men även ha kvar dom befintliga valen ifall man vill söka manuellt.

 

Superbra idé! 😍

Detta tar jag med mig till de som jobbar med täckningskartan, så hoppas jag att det går att lägga in. Det gör det så himla mycket snabbare och enklare att få en överblick om täckningen. 📡

Återkommer när jag fått svar!


Ny idéPågående

Täckningskartan har fått en uppdatering! Inte riktigt funktionen du kikat på, men nästan!

 

Inne på täckningskartan kan man lämna synpunkter och klicka på “Använd min plats” för att automatiskt ladda in adressen man upplever sämre täckning.

 

Jag hoppas att den funktion du önskat kommer! Jag återkommer när jag hört något mer 😁


Riktigt grymt! Ja men exakt , den lilla platstjänst funktionen vore nog pricken på iet för den vanliga sökfältet för täckning.

🤓

 

Sett den mycket trevliga fliken “Utbyggnad “ som tillkommit . Men har funderingen över vad det betyder tidsmässigt. Hur man ska tolka en upplagd markering. När den kommer bli utbyggd i realtid.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Sen kan jag tänka mig att en utbyggd markering , försvinner i samma veva som uppdateringen , som görs 1 gång i månaden för nya markerade utbyggnader.

 

​/F


Nu är det på plats!

Du kan numera klicka på “Visa min plats” (godkänn att vi ser din platsinfo) så att du får en översikt om täckningen precis där du befinner dig!

 

 

Tusen tack igen för idén @frodrik91, sådan himla bra grej! 😍


PågåendeGenomförd idé

Wow 🤩 helt fantastiskt va bra ni gjort det ! Såg även mer info för utbyggnadsdelen . Proffsigt , detta kommer göra mycket nytta och grym utveckling . Alla inblandade , ni är grymma 👌🏻✨

 

/F 


Tack! Det ska jag verkligen hälsa de som jobbat med sidan! 🤗💛