Visa surf kvar på Mitt3 inom EU/EES och 3Världen

Kategori: Mitt3

Jag önskar att jag på Mitt3 kunde se hur mycket surf jag har kvar inom EU/EES och 3Världen när jag är ute och reser. Inom Sverige kan jag ju se XX GB kvar av XX GB. När jag är på resa vill jag se hur mycket jag har kvar av den pott jag har tillgång till just då. För att inte stöka till gränssnittet i Mitt3 föreslår jag att kvarvarande EU- och 3Världen-surf endast visas när någon utlandssurf finns registrerad på abonnemanget.

@Qwirks Riktigt bra idé, och jag håller verkligen med! Jag ser definitivt behovet, och speciellt när man har fler abonnemang att dela surf mellan. Jag hoppas bara att detta går att få in på ett bra sätt.

Tack för din idé! Vi tar den vidare internt och återkommer när vi har mer information i den här tråden 😊


Ny idéPågående

Ja, detta vore toppen! 🤩 Kanske är mest för det obegränsade abonnemanget det är aktuellt, eftersom det är samma pott som gäller i Sverige och 3Världen för de andra abonnemangen? 


Du har rätt i att det främst gäller obegränsade abonnemang (både privat och företag), men även datakort till företag som har 100 GB i Sverige, men bara 5 GB utomlands.


Hej igen hörrni @Qwirks @Pettersson👋

Vi har lagt in detta i vår planering och det är preliminärt planerat för den senare delen av 2023!
Jag håller tummar och tår - och återkommer självklart i denna tråd ifall något skulle uppdateras, eller ifall ni skulle få någon fråga eller fundering kring det här 😁


Heja heja @JeppePeppe 

Jag hoppas verkligen att detta blir verklighet. Jag undrar dock om det blev en felskrivning på årtalet eller om du menar att detta preliminärt kan komma om ca ett år. Senare delen av 2023 tolkar jag som andra halvåret nästa år.


Heja heja @JeppePeppe 

Jag hoppas verkligen att detta blir verklighet. Jag undrar dock om det blev en felskrivning på årtalet eller om du menar att detta preliminärt kan komma om ca ett år. Senare delen av 2023 tolkar jag som andra halvåret nästa år.


@Qwirks Det stämmer, vi har lagt in det i planen och just nu ligger det preliminärt i planering för andra halvan av 2023. Utveckling tar ibland längre tid än önskat, och ifall tidsplanen uppdateras så skriver vi här självklart! 😊


Rätta mig om jag har fel,just för att klargöra 😏I väntan på utvecklingen i Mitt3.

Om man inte har “3 Flexibel Obegränsat inklusive 3världen som ger 60 GB vid utlands resa. Och inte har någon surfpott som man tar ifrån i Sverige, eftersom det är ett obegränsat abonnemang här hemma.

Utan tex har 15 GB Surfpott som tidigare eller 20 GB som den nya uppdaterade surfpotten verkar vara på. Om man har förbrukat en viss del av surfpotten på hemmaplan , säg 666 MB , sen reser. utomlands en kortare period . Så har man använt en del av potten som är disponibelt för roama utomlands ,  och i dett fallet har man kvar 14.334 MB / 14.33 GB på en 15 GB stor surf pott/mängd.

Och sen när man kommit hem efter att ha förbrukat Tex 334 MB på sin resa . Så har man 14 GB kvar i surf potten att använda här hemma tills månadens slut?

För det blir väll inte att 15 GB hemma + 15 GB vid resa tas från varsin pott ? 😉Kan tänka mig att det blir lite tolkat så iaf.

 


Följande idé har sammanslagits till denna idé:

Alla röster har överförts till den här idén.

Heja heja @JeppePeppe 

Jag hoppas verkligen att detta blir verklighet. Jag undrar dock om det blev en felskrivning på årtalet eller om du menar att detta preliminärt kan komma om ca ett år. Senare delen av 2023 tolkar jag som andra halvåret nästa år.


@Qwirks Det stämmer, vi har lagt in det i planen och just nu ligger det preliminärt i planering för andra halvan av 2023. Utveckling tar ibland längre tid än önskat, och ifall tidsplanen uppdateras så skriver vi här självklart! 😊

Hej @JeppePeppe 

Hur går det med dettta? Andra halvan av 2023 är snart slut. 🙂


Tjena @Qwirks!

Ledsen för dålig uppdatering bland idéerna. Anledningen till det är att det är mycket annat som behövt prioriteras. Jag har kikat på statusen för specifikt denna funktion, och det är fortfarande något vi kikar på - men har ännu inte hunnit se över det djupare på grund av andra utvecklingsområden på Mitt3 vi gjort sedan idén skapades.

Jag hoppas verkligen att vi tar tag i denna snart, för det är absolut en super grej att ha! 😊


Hej @JeppePeppe 

Händer det något i denna fråga? Det skulle verkligen vara en toppenfunktion inför kommande utlandsresor.