Besvarat

Ex som behåller min mobil

  • 14 oktober 2018
  • Lounge
  • 1 svar
  • 155 visningar

Hej, ligger i skilsmässa med mitt ex. Han fick den iphone 7 som hämtades ut på mitt abonnemang, vilket innebär att nu när vi delade familjeabonnemangen så betalar jag för den mobiltelefonen som han använder. Jag har uppmanat honom att antingen betala kvarvarande belopp eller ge mig telefonen, vilket han inte gör.

Finns det någonting annat jag kan göra och vilket råd skulle ni ge mig?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till lounge
icon

Bästa svar av niiveus 16 oktober 2018, 12:06

Hejsan @Monsterpannkaka!

Varmt välkommen till vårt härliga 3Communtiy - jättekul att se dig här!

Beklagar situationen - skilsmässor är inte alltid en promenad i parken. Om jag har förstått dig rätt så är du ägaren enligt avtal för denna telefon som din före detta använder? I sånt fall om det är så att du vill ha tillbaka den har du laglig rätt att begära det och det kan även polisanmälas som stöld.

Det vi kan hjälpa dig med är att IMEI-spärra telefonen om du önskar vilket gör att det inte går att ringa eller skicka SMS/MMS från den telefonen, oavsett SIM-kort som sitter i. Det går dock fortfarande att surfa från telefonen under en IMEI-spärr. Skulle det vara aktuellt för dig kan du få hjälp att göra det i kontakt med kundservice som du kan nå på 0735 300 400 eller 300 från din 3Mobil.

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +7
Hejsan @Monsterpannkaka!

Varmt välkommen till vårt härliga 3Communtiy - jättekul att se dig här!

Beklagar situationen - skilsmässor är inte alltid en promenad i parken. Om jag har förstått dig rätt så är du ägaren enligt avtal för denna telefon som din före detta använder? I sånt fall om det är så att du vill ha tillbaka den har du laglig rätt att begära det och det kan även polisanmälas som stöld.

Det vi kan hjälpa dig med är att IMEI-spärra telefonen om du önskar vilket gör att det inte går att ringa eller skicka SMS/MMS från den telefonen, oavsett SIM-kort som sitter i. Det går dock fortfarande att surfa från telefonen under en IMEI-spärr. Skulle det vara aktuellt för dig kan du få hjälp att göra det i kontakt med kundservice som du kan nå på 0735 300 400 eller 300 från din 3Mobil.

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings