iPhone 13 + 13 Pro

  • 27 September 2021
  • 6 svar
  • 167 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hallå såhär i början av den riktiga höst! iPhone har släppts, vi som beställt kanske hunnit få en uppfattning om våra nya små datorer. Hur känner ni? Är ni golvade av kameran och den dubbelt så snabba skärmen på Pro? 

Själv valde jag en Mini, och är onödigt nöjd. Visst, 120hz hade varit fint, och Macro + telefoto är inte något man ska tacka nej till egentligen. 
Men Mini är i ett format som inte går att tävla med för egen del, ett oerhört kraftpaket men så liten. Det går emot allt som telefoner just nu “ska” vara. Större starkare och bättre, medans de små telefonerna ofta får slåss om rätt kassa chip och kameror. Inte denna gång. Plus att jag missade ju 12-line och att återigen ha en kantig iPHone är kanske efter kameran det bästa som hänt? 


6 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Helt rätt tänkt @Chipsgeneralen! Känner att Mini är kraftigt underskattad, så tycker du ska vara nöjd med ditt köp :clap:

Dock så är jag själv en tönt som vill ha störst skärm, för att kolla videos mm. Jag tycker att 120Hz på Pro-modellerna är lätt det bästa tillägget med denna serie! :sunglasses:

Jag har själv inte slagit till denna gång, då jag ska försöka behärska mig och vänta tills min nuvarande 11 Pro Max gett upp.

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag va bra sugen ska jag säga på en Max PRO. Men, jag håller avstånd på de ruggigt feta tills ifold kommer. PRO Max är nästan lite för stor och storleken på vanliga är märklig. Haha 😆 man får va kräsen tydligen! 
 

mini känns helt rätt . Enda är att batteritiden är lite svag..

Användarnivå 7
Emblem +36

Ja precis! Jag såg något om att det ryktas om en “fold-telefon” från Apple. Det låter väääldigt lovande :heart_eyes:

Juste ja, batteritiden kan ju vara lite knepig på mindre telefoner - men men! Helt klart en bra lur hur som helst.

Användarnivå 7
Emblem +40

Jag har använt min 13 Pro Max sen i fredags nu och än så länge är det ju absolut en uppgradering från 12 Pro Max. De största skillnaderna jag märker är batteritiden och skärmen. Jag ska inte heller sticka under stolen att jag är otroligt nöjd, det är en förfinad telefon känns det som!

Batteriet är verkligen helt fantastiskt. En vanlig vardag klarar jag absolut två dagar på en laddning - min 12 Pro Max behövde jag ladda första dagen. Skärmen är känns även mer “flytande”, det är ingen stor skillnad tycker jag - men det känns lite mjukare bara när jag jämförde. 

Det känns som att det blir svårare och svårare för tillverkarna att verkligen vara innovativa nu - telefonerna är ju så sjukt bra från början sett till vad de används till. Min pappa har haft en iPhone X som han nu bytte mot en 13 - det enda han var något missnöjd med var batteritiden, även om den klarade sig en dag för honom. Hans iPhone X flyter ju fortfarande på fint och har egentligen inga problem med något alls - trots att den nu ändå har några år på nacken. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Fasen så najs @Pettersson ! Sjukt gällande batteritiden dessutom :drooling_face:
 

Det känns som att det blir svårare och svårare för tillverkarna att verkligen vara innovativa nu 

- Jag och en kollega pratade nyligen om detta också! Känns som det absolut mesta som man kan tänka att lägga till på en smartphone redan finns idag. Det vore i så fall om en fold-variant kom från Apple som @Chipsgeneralen nämnde.

Användarnivå 7
Emblem +38

@Pettersson Jag gick från en X också, eller hade en XR i 2 månader också. Det sagt: 

X är rapp, där man märker enorm skillnad är när man byter appar snabbt. 
Kameran är betydligt långsammare. Annars så älskade jag X. 
 

Och 3D-touch är saknat. Gud, det är den tråkigaste förlusten av funktioner. 

@JeppePeppe 

Nej, men det håller jag med om. Det händer så oerhört lite. Här får man väl ändå, hylla Samsung. Tror att vi kommer se en ännu större press på vikbart nästa år och att S-modellerna blir nya NOTE. 

 

Svara