Möt 3Community | Introducera dig själv

  • 15 March 2018
  • 104 svar
  • 31761 visningar
Möt 3Community | Introducera dig själv
Användarnivå 3
Hej allihopa,

Vad roligt att ni har hittat hit! Alla vi som jobbar med 3Community ser oerhört mycket fram emot att få lära känna er för att tillsammans bygga upp forumet och en gemenskap där vi kan utbyta kunskap och erfarenheter.

Jag heter Johnny och har varit på Tre sedan 2011. Jag har under min tid här hunnit få se och arbeta med olika delar av bolaget. Här närmst har jag jobbat med våra sociala medier där jag säkerligen har stött på några av er tidigare. Framöver så kommer jag att finnas här som moderator på 3Community för att tillsammans med er ge liv åt forumet.

Som sagt så vill vi gärna lära känna er bättre så ni är varmt välkomna att presentera er här nedan. 🙂

104 svar

Användarnivå 2

Mikael här, har testat på de flesta operatörerna men kör sedan några år tillbaka med 3.

Jobbar för närvarande för telefonoperatören Viatel och kommer därför att hålla mig till den tekniska delen av detta community.

När jag inte jobbar med att höja kvalitén i röstsamtal eller att se till att SMS kommer fram så snabbt som möjligt så sover jag 😂 Ibland så kan dock lite appar i mitt namn dyka upp i appbutiker. 

Användarnivå 5
Emblem +9

Varmt välkommen till oss @Mikael.B vi ser fram emot att ta del av din expertis :smiley:

Jag skulle rekommendera att försöka plöja lite serier som jag gör när jag inte jobbar eller sover :smile:

Användarnivå 1

Hej allihopa , jag en en teknik intresserad kille på 57 år  , började teknikvandringen med personsökare i lastbilarna innan mobilens intåg . En sökning = ring numret vid nästa telefon tillfälle . Två sökningar = ring genast / bråttom .sen kom ju den stora  "videon" under sängen med fast lur på instrument brädan , gick att välja yttre ringsignal  tuta/starkhorn eller inte .

Kunde skrämma skiten ur dom flesta när det ringde / stark horn  6-7 signaler 🥴 köpte sen en underbar maskin Nokia 900 i med fax funktion . Ovärderlig när ordrar faxades .…vågar vägra fiber , tror mer på trådlös snabb och föränderlig utveckling i snabb takt . Vill inte sitta fast i en fibersladd eller inte kunna ta tekniken med mig .

Ska bli spännande och se hur snabbt och intelligent tekniken utvecklar sig i framtiden

 

Mvh Tobbe Trucker alias Torbjörn Andersson Alunda Sweden 

 

Användarnivå 5
Emblem +36

Halloj @TobbeTrucker !

Vad kul att du har hittat hit! :smiley:

Det har verkligen gått fort framåt och jag håller med! Ska bli otroligt spännande. Speciellt nu när 5G är i startfasen.

 

Hej!
Jimmy Geller, trogen 3 kund, sedan lång tid tillbaka. Har lockat med mig Sambo och bonus-dotter.
Mina och Sambons gemensamma barn 9 och 11 år, är kvar hos Telenor, men jag kommer nog locka över dem till 3 snart, om det finns bra erbjudanden. för en familj på 2 vuxna, 2 barn och 1 bonusdotter ( vuxen).
42 år, 2 jobb, 2 hundar och familj som beskriven ovan.
Teknik intresserad, genom att byta mobiler 1 gång om året. gillar att testa olika märken.
Gillar INTE Iphone, trots alla 4 i familjen ( Enligt beskrivning ovan) har Iphone. Jag kör för tillfället Huawei p20 pro...men sugen på Galaxy note 10+ eller om det kommer en Galaxy note 11 + så blir det nog den.

Användarnivå 5
Emblem +10

@Geller1978 

Hej och välkommen. Härligt att du hittat till 3Community.

Kul att läsa att du försöker att locka över dina familjemedlemmar till oss. Tänker att det kanske inte ska vara så svårt när du är så pass nöjd :wink: .

P20 Pro är en riktigt bra telefon men alternativet du kikar på, den är inte pjåkig den heller. 

Magnus, 45år jobbar som väktare på Securitas sedan -96. Varit kund hos 3 stort sett sedan 3 gjorde entré på svenska marknaden. Väldigt nöjd och ser ingen anledning att byta bolag.

Användarnivå 7
Emblem +10

Magnus, 45år jobbar som väktare på Securitas sedan -96. Varit kund hos 3 stort sett sedan 3 gjorde entré på svenska marknaden. Väldigt nöjd och ser ingen anledning att byta bolag.

Välkommen hit Magnus! Vi är otroligt glada över att du har varit med oss så länge och hoppas på en fortsatt relation i minst lika många år framöver! :blush:

Magnus, 45år jobbar som väktare på Securitas sedan -96. Varit kund hos 3 stort sett sedan 3 gjorde entré på svenska marknaden. Väldigt nöjd och ser ingen anledning att byta bolag.

Välkommen hit Magnus! Vi är otroligt glada över att du har varit med oss så länge och hoppas på en fortsatt relation i minst lika många år framöver! :blush:

Absolut, det lär hålla många år framöver.

Emblem

Hej,

 

Marko heter jag och jag har aldrig använt tre:s tjänster förut. Alltså jämfört med Comviq som har jag varit kund hos i över 7 år är ni tusen gånger bättre. Här i Järfälla får jag hastigheter mellan 100-200 mbits jämfört med Comviqs 5-10 mbits. En enorm förbättring. På arbetet har jag dessutom tillgång till 5G som är lite bättre, men som det ser ut defaultar jag på LTE/4G. 

För att jag fick en bra upplevelse av tjänsten lämnade jag också en 5-stjärnig review på Trustpilot.

Tack för att ni finns!

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Naruto, välkommen till forumet! 

Så kul att du är nöjd med bytet till oss, och att du kommer upp i sådana sköna hastigheter! Även grymt att du fått smaka på vårt 5G! Vad tycker du hittills om det? Känner du någon tydlig skillnad när du hoppar på 5G? Har själv inte hunnit testa 5G nämligen, behöver skaffa en kompatibel telefon först :sweat_smile:

Emblem

Tjäna, @JeppePeppe
 

Vill ej göra dig besviken men där jag arbetar i Årsta så är hastigheterna lite högre. Som mest fick jag 300mbits    Den drar ju lite mer på batteriet men jag arbetar också i postterminalen i Årsta som har väldigt tjocka väggar. Jag kan återkomma nästa vecka ifrån Solna och skicka exakta hastigheter därifrån. Årsta har ju ändå svajig täckning för 5G då det ligger i utkanten. 
 

Ping är dock mycket bättre jämfört med 4G 19 ms vd 8ms vid ideella förhållanden. 
 

Men som sagt är nöjd hur som helst. 

Användarnivå 7
Emblem +36

@Naruto 

Ahh, fattar! Ja men gör så ifall du vill! Intressant med att se vad alla får för olika hastigheter.

Gött o höra :grin:

Helene heter jag, en "äldre dam" på 56 år. Minns inte när jag blev kund, känns som "alltid" Hette Tre något annat tidigare? Har haft Tre i över 10 år, säkert längre, tiden går så snabbt. 15 år eller mer? Oavsett tid så är jag mycket nöjd som kund. 

Hej! Jag har kört med Hallon länge och när Mediamarkt hade ett erbjudande med Samsung S21 så slog jag till och gick över till “riktiga” 3. Har dessutom en Samsung smartwatch förra generationen.

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej! Jag har kört med Hallon länge och när Mediamarkt hade ett erbjudande med Samsung S21 så slog jag till och gick över till “riktiga” 3. Har dessutom en Samsung smartwatch förra generationen.

 

Se där! Välkommen :rainbow:
Fungerar den bra? har varit sugen på en smartklocka under en längre tid, men känns som att när jag väl har den att jag inte kommer använda den till mycket...

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej! Jag har kört med Hallon länge och när Mediamarkt hade ett erbjudande med Samsung S21 så slog jag till och gick över till “riktiga” 3. Har dessutom en Samsung smartwatch förra generationen.


vad tycker du om deras smart Watch?  Är det en active? 

Hej Maximilian heter jag och är 29år gammal. Jobbar på en Dagligverksamhet inom E-Sport och Hälsa. Jag bor i Stockholm. mina intressen är Musik/Teknik och utflykter samt lyssna lite på amatörradio ibland.  Jag är väldigt duktig på att fixa och laga datorer. Just nu så spelar jag Destiny 2 och Borderlands 3 ibland 2.

Tycker om Tre som operatör för att dom har bra erbjudanden och nu för tiden kan man även få lyssna på musik utan att dra surf och täckningen är stor skillnad jämfört med 2012 som jag då hade deras Tre kontantkort.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej Maximilian heter jag och är 29år gammal. Jobbar på en Dagligverksamhet inom E-Sport och Hälsa. Jag bor i Stockholm. mina intressen är Musik/Teknik och utflykter samt lyssna lite på amatörradio ibland.  Jag är väldigt duktig på att fixa och laga datorer. Just nu så spelar jag Destiny 2 och Borderlands 3 ibland 2.

Tycker om Tre som operatör för att dom har bra erbjudanden och nu för tiden kan man även få lyssna på musik utan att dra surf och täckningen är stor skillnad jämfört med 2012 som jag då hade deras Tre kontantkort.

Ah, PC MASTER? Förlåt är ps5 och tycker det alltid är kul  att spela med folk. Själv spelar jag en hel del F1 just nu. Ska införskaffa ratt och stol inom några månader :) 

 

inom e-sport intressant! 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej Maximilian heter jag och är 29år gammal. Jobbar på en Dagligverksamhet inom E-Sport och Hälsa. Jag bor i Stockholm. mina intressen är Musik/Teknik och utflykter samt lyssna lite på amatörradio ibland.  Jag är väldigt duktig på att fixa och laga datorer. Just nu så spelar jag Destiny 2 och Borderlands 3 ibland 2.

Tycker om Tre som operatör för att dom har bra erbjudanden och nu för tiden kan man även få lyssna på musik utan att dra surf och täckningen är stor skillnad jämfört med 2012 som jag då hade deras Tre kontantkort.

Hejsan @MilleMax, välkommen till 3Community 🌈

Dina intressen och kunskaper passar bra in på 3Community, är säker på att du kan dela med dig av massor av skoj!

Gör du egen musik eller lyssnar du bara? 🤓

Hej Maximilian heter jag och är 29år gammal. Jobbar på en Dagligverksamhet inom E-Sport och Hälsa. Jag bor i Stockholm. mina intressen är Musik/Teknik och utflykter samt lyssna lite på amatörradio ibland.  Jag är väldigt duktig på att fixa och laga datorer. Just nu så spelar jag Destiny 2 och Borderlands 3 ibland 2.

Tycker om Tre som operatör för att dom har bra erbjudanden och nu för tiden kan man även få lyssna på musik utan att dra surf och täckningen är stor skillnad jämfört med 2012 som jag då hade deras Tre kontantkort.

Hejsan @MilleMax, välkommen till 3Community 🌈

Dina intressen och kunskaper passar bra in på 3Community, är säker på att du kan dela med dig av massor av skoj!

Gör du egen musik eller lyssnar du bara? 🤓

Hej! Nej jag gör inte någon egen musik. Jag lyssnar endast på musik 😃

Hej!

Jag heter Lennart söker driva eget företag och har ett tekniskt intresse sedan stenåldern (det sista var ett skämt). Gillar motorcyklar, träna (gärna hårt) i olika former. Plus en bunt andra saker jag inte orkar skriva om i nuläget. Ha det gott!

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej!

Jag heter Lennart söker driva eget företag och har ett tekniskt intresse sedan stenåldern (det sista var ett skämt). Gillar motorcyklar, träna (gärna hårt) i olika former. Plus en bunt andra saker jag inte orkar skriva om i nuläget. Ha det gott!

 

Halloj @LelleK - kul att du delar med dig, och välkommen till 3Community! 🌈 

Likt dig själv så kryllar det av teknikintresserade på det här forumet, sen har jag tyvärr inte varit aktiv sedan stenåldern...

Vad är det rent teknikmässigt som intresserar dig mest? Är det nätet så bara måste du kolla in: Nätgruppen. Är det någon mobiltillverkare som du gillar extra mycket så ta en titt, och skriv något vettja’ i: Apple fans eller Android-fans ! 🤓

Emblem

Hej alla Tres amigos. Vill presentera mig själv som nykomling i communityn och fick ett hjärtligt gehör från företaget för min konstruktiva kritik kring svajande undermålig täckning på stora delar av ex Öland där jag spenderar mycket tid. Tack för utmärkelsen jag fick och det gav ett mycket stort plus i min kundnöjdhet och respekt för er som en seriös och hjälpsam operatör med konkurrenskraftiga priser och erbjudanden. Sen vill jag ånyo ge eloge till all er supportstaff som jag varit i kontakt med. 

 

Jag heter Eric Lindskog men tilltalas med annat ord. Lite blyg av mig. Men bestämde mig för att engagera mig här och diskutera med er andra Tres amigos (jag vet bara att det varit lite spanskt stuk i tvreklamer så jag fick min egna lilla spanska vänskapliga benämning på oss kunder till detta välskötta företag (det måste jag medge) 

I övrigt bytte jag från Telenor till tre och vill aldrig mer ha med Telenor å göra. Dom stal bokstavligen pengar från mig i flera månader. Hade sagt upp abbonemang på en fysisk butik och fick det bekräftat av personalen på plats att det var gjort, men detta till trots upptäckte jag ett halvår senare att jag fortfarande betalade för det, ringde både dom och jurist men fanns inget å göra då inget styrkande fanns på att det blev uppsagt. Ni hör, rent av kriminella fasoner och avråder alla att aldrig beblanda er med dom. 

 

Hos tre är det relativt korta väntetider i tele. Mycket trevlig å hjälpsam personal, både i butiker och per tele/chat. Dessutom användarvänlig hemsida och mycket bra priser å lösningar för att ha fler användare på samma. Nummerbyte å övergången jättesmidig. Känns säkert rent allmänt å massa bra extra tjänster att ta del av

 

Så med det sagt. Jag kommer komma med ideer och anmärkningar främst riktat till tre med förhoppning att tid finns för att till dig det för jag lär inte vara ensam i så fall. Detta görs med respekt för det bra jobb ni gör. Å ska aldrig tolkas som allmänt gnäll. Kommer ha fundament kring det jag vill framföra

 

Tusen tack tre för den tid jag haft er hittills. Ämnar vara långvarig kund hos er

 

Tres, para la gente 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej alla Tres amigos. Vill presentera mig själv som nykomling i communityn och fick ett hjärtligt gehör från företaget för min konstruktiva kritik kring svajande undermålig täckning på stora delar av ex Öland där jag spenderar mycket tid. Tack för utmärkelsen jag fick och det gav ett mycket stort plus i min kundnöjdhet och respekt för er som en seriös och hjälpsam operatör med konkurrenskraftiga priser och erbjudanden. Sen vill jag ånyo ge eloge till all er supportstaff som jag varit i kontakt med. 

 

Jag heter Eric Lindskog men tilltalas med annat ord. Lite blyg av mig. Men bestämde mig för att engagera mig här och diskutera med er andra Tres amigos (jag vet bara att det varit lite spanskt stuk i tvreklamer så jag fick min egna lilla spanska vänskapliga benämning på oss kunder till detta välskötta företag (det måste jag medge) 

I övrigt bytte jag från Telenor till tre och vill aldrig mer ha med Telenor å göra. Dom stal bokstavligen pengar från mig i flera månader. Hade sagt upp abbonemang på en fysisk butik och fick det bekräftat av personalen på plats att det var gjort, men detta till trots upptäckte jag ett halvår senare att jag fortfarande betalade för det, ringde både dom och jurist men fanns inget å göra då inget styrkande fanns på att det blev uppsagt. Ni hör, rent av kriminella fasoner och avråder alla att aldrig beblanda er med dom. 

 

Hos tre är det relativt korta väntetider i tele. Mycket trevlig å hjälpsam personal, både i butiker och per tele/chat. Dessutom användarvänlig hemsida och mycket bra priser å lösningar för att ha fler användare på samma. Nummerbyte å övergången jättesmidig. Känns säkert rent allmänt å massa bra extra tjänster att ta del av

 

Så med det sagt. Jag kommer komma med ideer och anmärkningar främst riktat till tre med förhoppning att tid finns för att till dig det för jag lär inte vara ensam i så fall. Detta görs med respekt för det bra jobb ni gör. Å ska aldrig tolkas som allmänt gnäll. Kommer ha fundament kring det jag vill framföra

 

Tusen tack tre för den tid jag haft er hittills. Ämnar vara långvarig kund hos er

 

Tres, para la gente 

 

Hejsan🤗 Eric och stort Välkommen till 3Community 😇Från en medlem till en annan, härligt med en till Göteborgare. Så som jag förstod att du är .

Kanon bra plats för att skapa diskussion för förbättringar och visa engagemang .Finns inga dumma frågor att ställa och förhoppningsvis kan alla duktiga besökare & medlemmar lösa och ge tips tillsammans .Det är det som gör 3 och 3Community så bra .

Tråkigt att det varit sånt strul från tidigare Operatör/ .Nu kan du förhoppningvis lägga det bakom dig och ha en bättre upplevelse här hos härliga 3 . 

Varmt välkommen till 3 iaf och förhoppningvis slipper du sådana tråkigheter och kan göra annat skoj för onödiga kostnader som skett sen tidigare. Det är det som gör Tre så bra , väldigt enkla abonnemang med bra priser. Inga krångligheter och svårigheter att tyda vad det är man skaffar för abonnemang .

Det sker en stor satsning hos 3. Både gällande enormt stora satsningar på mobilnätet och dess nya teknik, men även stora förändringar över hur kundservice kan bli bättre och smidigare för kundservice och kunder.

Tipslådan låter som skapt för dig och dina ideer att bli framförda som förslag. Vem vet ,vad bra förbättringar det kan komma av det liksom 😎

Låter härligt och tillbringa somrarna på vackra Öland. Skulle säkert tro det finns bra framtid för att det ska bli kanon bra täckning och prestanda på mobilnätet där .  Såg din tråd du skrivit , men tyvärr inte haft tid ännu att ge något svar. Blir säkert några här istället.😉

Detta kan du säkert bättre än mig , men antar det är stor skillnad på hur mycket folk som vistas där på vår/höst & vintern jämfört med sommaren .Och att det inte är så mycket skillnad i höjder av landskapet. Så det blir helt olik belastning på mobilnäten för respektive operatör.Eftersom man vill satsa på mobilnätet där folk är såklart. Så man kan ju hoppas att det dyker upp några planerade arbeten inför sommaren och fortsatt utbredning av 5G utbyggnaden som finns där.Så man är redo för att kunna emot många som vill använda nätet.

 

En sak man kan göra är att göra en täckningsfelanmälan hos kundservice , om inte det redan har gjorts.Då kan man se över om man kan göra något och om det är något som kan tänkas ta med i framtida planering. En annan är om man ofta får brutna samtal , är att låsa på 3G eller 4G ,eftersom det kanske hoppar ofta däremellan beroende på vad som kan påverka runtomkring där man bor. I väntan på att det skett en förändring gällande utbyggnad i området så att säga.👐

Vad har du för enheter du använder idag ? Typ telefon / router osv :)📱🖥

Härligt att höra , hoppas man får se mer av dig här på communityn framöver också 😁

Tre , för folket 👌

/F

Svara