Möt 3Community | Introducera dig själv

  • 15 March 2018
  • 104 svar
  • 31761 visningar
Möt 3Community | Introducera dig själv
Användarnivå 3
Hej allihopa,

Vad roligt att ni har hittat hit! Alla vi som jobbar med 3Community ser oerhört mycket fram emot att få lära känna er för att tillsammans bygga upp forumet och en gemenskap där vi kan utbyta kunskap och erfarenheter.

Jag heter Johnny och har varit på Tre sedan 2011. Jag har under min tid här hunnit få se och arbeta med olika delar av bolaget. Här närmst har jag jobbat med våra sociala medier där jag säkerligen har stött på några av er tidigare. Framöver så kommer jag att finnas här som moderator på 3Community för att tillsammans med er ge liv åt forumet.

Som sagt så vill vi gärna lära känna er bättre så ni är varmt välkomna att presentera er här nedan. 🙂

104 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Jag heter Fredrik och har jobbat på 3 sedan 2001 (!). Idag är jag chef för en grupp som heter Site Engineering. Det är vi som bygger ut, uppgraderar och förbättrar mobilnätet. Vi bygger master, torn och monterar antenner på hustak inne städerna. Antennanläggningar finns också inomhus i köpcentrum, på sportarenor och i tågtunnlar. Just nu pågår den största nätsatsningen i 3s historia sedan vi lanserade 3G-nätet 2003, och vi har just nu mer än hundra byggare och installatörer igång runt om i landet!

Uppgraderingarna vi gör just nu innebär bättre 4G-täckning, bättre kapacitet och högre datahastigheter för våra kunder. Genom att vi även börjar använda vårt 2100MHz-band, som hittills endast använts för 3G, även för 4G kommer vi kunna erbjuda sk LTE Advanced, även kallad 4G+ på ännu fler platser än tidigare. Kanske kan jag svara på en och annan nyfiken fråga om vårt nät. :-)


Bonusinfo: Bor i Malmö, gillar att spela golf och att se MFF spela fotboll.


Varmt välkommen hit Fredrik! 😃
Vi är oerhört glada över att du vill vara med och bidra med din expertis. Jag är övertygad om att det finns många här (inklusive mig själv) som skulle vara intresserade att diskutera diverse frågor om nätet, speciellt nu när vi satsar så mycket på det!
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj allihopa!

Mitt namn är Martin, även kallad niiveus här på vårt härliga community, och jag är er nyaste moderator. Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av detta underbara community som vi tillsammans bygger fram! 😀

Vem är du?
Mitt namn är Martin och jag är en ung grabb på 25 år - ett sommarbarn med energi som ett kärnkraftverk. Jag har jobbat på Tre i snart fem år där jag började min resa på kundservice över telefon. Dom senaste två åren har jag spenderas hos Tres underbara team för sociala medier där jag bland annat varit med och lanserat vår nya chatt på hemsidan. Nu har även dörren för community öppnats för mig vilket jag längtat efter så att jag kan få vara med i allt det roliga här.

I övrigt är jag en positiv och extrovert person. Jag gillar både fartfyllda saker och siesta.


Keeping it family friendly! 😉

Vad gjorde du innan du började jobba för Tre?
Innan jag började jobba för Tre studerade jag naturbruk med inriktning på djursjukvård - något som jag än idag tycker är väldigt intressant. Det var något jag gjorde på gymnasienivå och examinerades i något som heter D9 (om man är intresserad om vad det är kan man läsa mer om det här.), dock tror jag att den licensen har nu bytts ut mot en ny som man måste examineras i för att ha kvar sin licens.

Efter studierna var klara så började jag direkt att jobba inom detaljhandel för djur där jag snabbt fick intresse om foderlära för hundar och katter, men även gnagare, reptiler och fiskar. Mycket intressant att läsa på om man har djur själv. ☺️

Det var däremot svårt att hitta en fast anställning inom det yrket men som tur vad hade jag redan en storebror som jobbade på Tre och storebror gjorde något som bara storebröder kan göra vilket var att hjälpa mig få jobb här. #SiblingGoals

Vad har du för intressen?
Utöver mitt intresse för djur så är jag intresserad av RPG spel som The Elder Scrolls V: Skryim, vilket jag spenderat en hel del tid på, men även andra MMORPG spel som World of Warcraft. Jag gillar även att umgås med mina vänner - kanske inte lika mycket att gå ut och festa på stan som förut, men tackar sällan nej till en fika, middag eller vinkväll.



Jag gillar även att resa, vilket är något jag gjort mycket med familjen då en av mina skapare arbetar inom flygbranschen. Familjen har nyligen införskaffat ett hem i Thailand som har blivit en favorit att resa till när tillfället tillåter.

Har du något sällskapsdjur? Vilket är ditt favoritdjur?
Jag bor ensam men har inget sällskapsdjur i dagsläget. Just nu känner jag att jag inte har tiden ett sällskapsdjur kräver men jag ser verkligen fram emot att ha det. Jag har däremot haft sällskapsdjur när jag bott med mina skapare - en Egyptisk Dabbagam som hette Dagge samt några fiskar varav en var en Kampfisk som jag döpte till Lars-Erik Olof Finfena.


Bild på Dagge - visst var han söt?! 😍

Jag hade även en ökenråtta när jag var väldigt liten som jag döpte till Camilla. Mina skapare var även förvånade när deras kanske sexåriga skapelse döper en råtta till Camilla.

Gällande mitt favoritdjur skulle jag säga att det är hundar, specifikt Irländsk Varghund. Blev helt kär i dessa legs-like-a-runway-model hundar efter jag fick äran att ta hand om två under min praktik på SLU, Sveriges Lantbruksuniversitet som inte mådde så bra.


Jag hoppas att ni har fått en någorlunda bild på vem jag är och jag ser fram emot att få lära känna er bättre! Jag lämnar en fråga till er - vad är ditt intresse som du brinner för? ☺️

Hejsvejs så länge!
Användarnivå 2


Hejsan Är kund sedan 2005 med familjen har vi väldigt många abb och är Guldkunder.
Är mkt teknik/ljud intresserad, och gillar 3 för deras fria musik, som sätter guldkant på min tillvaro.
Vad innebär Guldkund hos 3?
@Snobben Guldkund är inget vedertaget begrepp som vi använder, men det jag tror att det anspelar till är att man är en trogen kund hos oss på Tre.


3First heter det väll?
Användarnivå 4
Emblem +9
@Snobben, vad kul att du känner till 3First! 😀

3First är våra 3Ambassadörer och VIP-kunder & dom kan vara allt från influensers till kändisar. Det finns inte jättemycket att läsa om 3First men vi har en liten del av våra hemsida här för 3First. Där hittar man även kontaktinformation för intresse och information om 3First.

Hoppas du har en finfin vecka!
Användarnivå 2
@Snobben, vad kul att du känner till 3First! 😀


3First är våra 3Ambassadörer och VIP-kunder & dom kan vara allt från influensers till kändisar. Det finns inte jättemycket att läsa om 3First men vi har en liten del av våra hemsida här för 3First. Där hittar man även kontaktinformation för intresse och information om 3First.

Hoppas du har en finfin vecka!



Jo jag står i kö till 3First & har gjort sedan 2016
Hej varit kund hos 3 i 3 år 🙏😁
Användarnivå 1
Hej , Tobbe från Alunda här , trogen 3 kund sen länge . Ser ingen anledning att byta när man får trevlig och kompetent hjälp med abbonemangfrågor och tekniska frågor mm .
Har alltid varit intresserad av ny teknik , hade tegelstenen nokia 9000 med vikbar skärm och tagentbord för att ta emot fax/ körningar då vi hade åkeri ....
Nu ser jag fram emot att köpa och pröva super routern Huawei b 2368 och köra fiberlöst då jag tror att det är bättre att vara trådlös än att sitta fast med en sladd 😉
Mvh Tobbe Trucker Alunda Sweden
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej , Tobbe från Alunda här , trogen 3 kund sen länge . Ser ingen anledning att byta när man får trevlig och kompetent hjälp med abbonemangfrågor och tekniska frågor mm .
Har alltid varit intresserad av ny teknik , hade tegelstenen nokia 9000 med vikbar skärm och tagentbord för att ta emot fax/ körningar då vi hade åkeri ....
Nu ser jag fram emot att köpa och pröva super routern Huawei b 2368 och köra fiberlöst då jag tror att det är bättre att vara trådlös än att sitta fast med en sladd ;)
Mvh Tobbe Trucker Alunda Sweden


Varmt välkommen hit @TobbeTrucker! ☺️
Oj, ja även om det var en tegelsten så var det en väldigt kompetent mobil för den tiden. Att man kunde ta emot fax på den har jag dock missat helt. Häftigt!
Vad roligt! Vi tror starkt på denna modell och tror att B2368 kommer göra stor skillnad för våra kunder som bor en bit från basstationen, vill ha ännu snabbare hastigheter eller bara vara rustade inför framtiden.
Användarnivå 1
Hej! Heter Christina, och har varit kund myyycket länge på Tre. Funderade faktiskt för ett tag sen att byta operatör, men det berodde på vissa försäljare. Både som ringde upp - och på stan. Tvärtom när jag ringt kundservice och teknisk support på Tre har alla varit fantastiska.

Nu är jag kvar åtminstone till bindningstiden med min nya iPhone är över. Funkar allt som jag vill - bor delvis utomlands - blir jag mer än gärna kvar. (Blev dock utlovad en rabatt som långvarig, trogen kund, men den har jag inte sett till...;))

Har köpt en mobil router - som funkar klockrent. För att vara fri att kunna köpa GB/månad. Inte för att jag ännu har behov av det då som sagt funkar som bra. Däremot är min nya iPhone (som jag nu i startskedet har problem med att låsa upp, trots aktiverat SIM-kort och allt) låst i 24 månader. Den har jag också utökat surfminnet på, så hittills tycker jag allt funkar kanonbra både när hemma i Sverige och när på resa i Europa.

Är journalist, kulturskribent mest, sen många år, så väldigt beroende av att såna här tekniska prylar funkar. Är mkt fascinerad över den tekniska utvecklingen kring sånt här, men är också passionerat intresserad av nästan allt som har med konst av något slag att göra. (Jobbat som teaterkritiker m m i många år, men inte längre; gillar utmaningar, så är mitt i en ny vändpunkt i mitt liv! Som måste vara inramat av vackra saker som konst, design, musik, kreativitet o dyl, liksom engagemang i världsfrågor som politik, sociala medier, men också som sagt den tekniska utvecklingen!
Hej, Thomas heter jag. Har varit kund hos tre i princip sedan starten. Tidigt 2004 om jag inte minns fel. Kan väl säga att utbud och kvalitet blivit bättre och bättre med åren. Ha det gött. 😀
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej, Thomas heter jag. Har varit kund hos tre i princip sedan starten. Tidigt 2004 om jag inte minns fel. Kan väl säga att utbud och kvalitet blivit bättre och bättre med åren. Ha det gött. 😀

Tjena Thomas! Nils här! Varmt välkommen till vårt fantastiska community! 🙂

Hoppas du kommer trivas! 🙂
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej! Heter Christina, och har varit kund myyycket länge på Tre. Funderade faktiskt för ett tag sen att byta operatör, men det berodde på vissa försäljare. Både som ringde upp - och på stan. Tvärtom när jag ringt kundservice och teknisk support på Tre har alla varit fantastiska.

Nu är jag kvar åtminstone till bindningstiden med min nya iPhone är över. Funkar allt som jag vill - bor delvis utomlands - blir jag mer än gärna kvar. (Blev dock utlovad en rabatt som långvarig, trogen kund, men den har jag inte sett till...;))

Har köpt en mobil router - som funkar klockrent. För att vara fri att kunna köpa GB/månad. Inte för att jag ännu har behov av det då som sagt funkar som bra. Däremot är min nya iPhone (som jag nu i startskedet har problem med att låsa upp, trots aktiverat SIM-kort och allt) låst i 24 månader. Den har jag också utökat surfminnet på, så hittills tycker jag allt funkar kanonbra både när hemma i Sverige och när på resa i Europa.

Är journalist, kulturskribent mest, sen många år, så väldigt beroende av att såna här tekniska prylar funkar. Är mkt fascinerad över den tekniska utvecklingen kring sånt här, men är också passionerat intresserad av nästan allt som har med konst av något slag att göra. (Jobbat som teaterkritiker m m i många år, men inte längre; gillar utmaningar, så är mitt i en ny vändpunkt i mitt liv! Som måste vara inramat av vackra saker som konst, design, musik, kreativitet o dyl, liksom engagemang i världsfrågor som politik, sociala medier, men också som sagt den tekniska utvecklingen!


Hej @Chrizz ! Varmt välkommen till vårt härliga forum! :D

Jag håller tummar och tår att allt ska fungera precis som du önskar! Vi ska göra allt för att du ska ha en sån bra upplevelse med Tre som det bara är möjligt.


Vad roligt att du är journalist/kulturskribent!
Älskar själv musik, konst, film och allt som kretsar kring det (Musikaler är en klar favorit 😍). Kanske har jag läst något som du skrivit? Kanske kan du t.o.m. skriva något här? 😉

Jag tror och hoppas du kommer trivas här! Ha en fantastisk dag!
Hej!

Jag har varit kund hos Tre en hel del år efterhand, är i stort mycket nöjd med bolaget, annars var jag ju knappast kvar som kund. :-)

Syslar en del med släktforskning och använder då tid efter annan det mobila bredbanden när jag är på något arkiv och skall spara uppgifter i molnet.

Men kanske mera när jag geocachar och skall registrera mins fynd på geocaching.com, till själva sökandet föredrar jag att använda en handhållen GPS.
mvh Tarlin
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej!

Jag har varit kund hos Tre en hel del år efterhand, är i stort mycket nöjd med bolaget, annars var jag ju knappast kvar som kund. :-)

Syslar en del med släktforskning och använder då tid efter annan det mobila bredbanden när jag är på något arkiv och skall spara uppgifter i molnet.

Men kanske mera när jag geocachar och skall registrera mins fynd på geocaching.com, till själva sökandet föredrar jag att använda en handhållen GPS.
mvh Tarlin




Halloj @Tarlin ! Vad kul att du har hittat till forumet!

Geocaching är verkligen jätteroligt. Höll på med det själv under ett par år. Använde dock bara appen i min iPhone, men tyckte det funkade prima. Gick ändå att hitta lite fynd 🕵🏻.

Jag hoppas att du kommer stormtrivas här! 😊
Tjenare Thomas heter jag,köpte min första Gsm lur 1993 tror det var Telia,några år senare var det ett tv program där TRE introducerade videosamtal då gick jag över till tre och köpte en Nec lur,efter det har jag nog haft abbonemang hos samtliga operatörer och är sedan några år tillbaks på Tre.Har utan att ta överdriva köpt 80-90 telefoner genom åren.Sån är jag Må bäst alla mobilfreak som även jag är 🙂
Användarnivå 4
Emblem +9
Tjenare Thomas heter jag,köpte min första Gsm lur 1993 tror det var Telia,några år senare var det ett tv program där TRE introducerade videosamtal då gick jag över till tre och köpte en Nec lur,efter det har jag nog haft abbonemang hos samtliga operatörer och är sedan några år tillbaks på Tre.Har utan att ta överdriva köpt 80-90 telefoner genom åren.Sån är jag Må bäst alla mobilfreak som även jag är :-)



Varmt välkommen till forumet @Tok69! 😊

Va många mobiler(!) - du måste ju vara värsta experten! 😲 Tror jag inte ens är uppe i 10 stycken totalt genom mina år. Vilken har varit din favorit hittills?

Om du har några mobiler som ligger och tar onödig plats just nu kan du alltid donera dom hos oss. Vi värderar mobilen och så kan du välja att donera värdet till exempelvis Barncanerfonden eller ta det som rabatt till ditt abonnemang. Kika mer på det här vettja!

Vi ses ute i forumet! 🤓
Användarnivå 1
Tja Åza här.

Varit kund hos tre sedan evigheter 🤣😝
Började med Nokia men sen hittade jag Samsung! Skaffat ny mobil var eller varannat år sedan starten.
Önskar jag kunde ha den senaste hela tiden 🤣
Sitter nu med nya S10-an. Supernöjd. Har obegränsad surf, då jag kollar MYCKET på Youtube & film på nätet.
Har även en S8 som reservtelefon (även den hos 3 såklart)

Bor mitt ute i ingenstans där många abonnemang inte fungerar, men jag har sällan problem tack o lov.

Tack för ordet!
Användarnivå 7
Emblem +10
Tja Åza här.

Varit kund hos tre sedan evigheter 🤣😝
Började med Nokia men sen hittade jag Samsung! Skaffat ny mobil var eller varannat år sedan starten.
Önskar jag kunde ha den senaste hela tiden 🤣
Sitter nu med nya S10-an. Supernöjd. Har obegränsad surf, då jag kollar MYCKET på Youtube & film på nätet.
Har även en S8 som reservtelefon (även den hos 3 såklart)

Bor mitt ute i ingenstans där många abonnemang inte fungerar, men jag har sällan problem tack o lov.

Tack för ordet!



Hej @Åza och varmt välkommen till 3Community! 😀
Vi är otroligt glada över att du har varit med oss så länge och hoppas att vi ska fortsätta vår mobila relation ett bra tag framöver. Nokia hade riktigt bra mobiler på den tiden, var extra förtjust i Nokia N95 med sin kamera, GPS och musikspelare. 😁 Tror att det var bland dem första mobilerna med riktigt hörlursuttag.

Väldigt kul att höra att det fungerar bra för dig, vi har inte alltid haft bra täckning utanför stora städer men det verkar som att utbyggnaden under senaste åren ger resultat! 👍

Tveka inte att ställa frågor här eller bolla ideér med oss här. :)
Önskar dig en superfin kväll!
Hej!
Magnus heter jag och har varit kund hos tre sedan 2003 tror jag det var. När den första Nec telefonen med videosamtal kom 🙂
Har alltid fått ett bra bemötande och är riktigt nöjd med tre.
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej!
Magnus heter jag och har varit kund hos tre sedan 2003 tror jag det var. När den första Nec telefonen med videosamtal kom :)
Har alltid fått ett bra bemötande och är riktigt nöjd med tre.


Välkommen hit Magnus! Vi är otroligt glada över att du har varit med oss så länge, snacka om att mycket har hänt sedan dess Nec e606 a.k.a "våffeljärn". 😁 Min står på hyllan och påminner om tider då 384 kbps var "snabbt" mobilt internet.
Användarnivå 7
Emblem +36
Tjena Hörrni!

”Vem är det här då?”

Jesper heter jag och är en ny moderator i 3Community-familjen! 🌈
Jag har jobbat på Tre i cirka 766 dagar nu och jag har haft superkul varje sekund.
På fritiden så kollar på jag serier, spelar TV-spel emellanåt och skapar/ producerar musik med ett par kompisar!

Jag gör Tre snabba (pun intended) om mig här nere för de som har orken att läsa:

1. Som sagt så producerar jag egen musik på fritiden! Just nu är jag väldigt inne i att göra Lofi och HipHop inspirerade beats – men gillar även många andra stilar.

2. Den bästa serien jag vet är The Office. Genialisk. Får ni chansen att kolla så bör ni ta den, jag håller på att se den för andra gången just nu.

3. Har fastnat för spelet Legend of Zelda - breath of the wild just nu och planerar inte på att sluta. Har även hört att en uppföljare är påväg! (kommer alltså inte se solljus på länge)



Vi ses bland trådarna här i forumet! 👋
Användarnivå 7
Emblem +38
3. Har fastnat för spelet Legend of Zelda - breath of the wild just nu och planerar inte på att sluta. Har även hört att en uppföljare är påväg! (kommer alltså inte se solljus på länge)



Vi ses bland trådarna här i forumet! 👋




Jag har spelar bra över 120h i Zelda (jobbade märkliga tider och hade inte barn just då) det är så magiskt bra det spelet.

tips är att skaffa Zelda: links awakening som släpp nu i höst! 🙂

uppföljaren på breath of the Wood är något jag verkligen ser fram emot! Kul läsning om dig! 🙂 men
Användarnivå 7
Emblem +36

3. Har fastnat för spelet Legend of Zelda - breath of the wild just nu och planerar inte på att sluta. Har även hört att en uppföljare är påväg! (kommer alltså inte se solljus på länge)



Vi ses bland trådarna här i forumet! 👋


Jag har spelar bra över 120h i Zelda (jobbade märkliga tider och hade inte barn just då) det är så magiskt bra det spelet.

tips är att skaffa Zelda: links awakening som släpp nu i höst! :)

uppföljaren på breath of the Wood är något jag verkligen ser fram emot! Kul läsning om dig! 🙂 men



Så sjuuukt bra! Har nog inte hunnit komma upp i dem siffrorna ännu, men är nog på god väg!

Jag har haft ögonen på det spelet faktiskt, men har inte riktigt sett något specifikt datum om när den släpps. Det kanske du har koll på? 😁
Användarnivå 7
Emblem +38
@JeppePeppe

ett av de bästa spelen jag litar faktiskt!
👌

den 20:onde september verkar det smälla ö. Då släpps links awakening:)
Användarnivå 7
Emblem +36
@JeppePeppe

ett av de bästa spelen jag litar faktiskt!
👌

den 20:onde september verkar det smälla ö. Då släpps links awakening:)


Grymt! Den 20:e september går tummarna i 180 på Joy-Cons:en 😉

Svara