QI platta

  • 19 September 2018
  • 15 svar
  • 378 visningar

Användarnivå 2
Vilken QI laddare föredrar ni som har en?!
För och nackdelar? Fallgropar?
👋🙏👍

15 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Keu80!

Jag har hört gott om Samsung Trådlös Laddningsstation EP-PG950 av dom som har Samsung här på kontoret. Det ser även väldigt bra ut. Har inte själv fått chansen att testa QI laddare så jag inte har en sån telefon men av dom som har det verkar det ju vara en bekväm lösning på kontoret. ☺️
Användarnivå 2
@niiveus
En Samsung pryl till en Applenörd? 😱 haha....
Ja de får man spana på... kikar även på Ikea.
snyggt att man kan sänka ner laddar i möbeln bredvid sängen 🙂
Användarnivå 2
https://m2.ikea.com/se/sv/p/raellen-integrerad-tradloes-laddare-vit-40318025/
Användarnivå 2
https://www.mytrendyphone.se/shop/zens-inbyggda-qi-181991p.html
Användarnivå 5
Emblem +10
@Keu80

IKEA?!

Då hade jag nog föredragit Samsung. : P

Man får vad man betalar för. Jag har inte testat den själv men har från andra hört bara gott om mophie's platta.
Användarnivå 2
@Tristan well... Ikea satsar rätt så bra på qi. Men det är la lite si o så med effekten. Apple har en snygg en med. Där telefonen är stående.

De runda plattorna som ser ut som ett tjockare muggunderlägg är inte upphettsande. Bästa är om man kan integrera laddaren i befintliga möbler. Främst i nattygsbordet.... så slipper man sladdar. 🙂
Användarnivå 4
Emblem +9
@niiveus
En Samsung pryl till en Applenörd? 😱 haha....
Ja de får man spana på... kikar även på Ikea.
snyggt att man kan sänka ner laddar i möbeln bredvid sängen :)


Nej men det går ju inte! 🐪

Vi säljer ju Mophies trådlösa laddplatta och jag har inte hört något dåligt om den heller. Den fungerar ju finfint med en iPhone.

En laddplatta hade ju varit perfekt på nattduksbordet - om man har ett. Själv så följer telefonen laddsladden med mig i sängs så vet inte om telefonen hade legat kvar på laddplattan när jag vaknar om jag hade en.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Keu80

Personligen anser jag att nattladdning borde vara förbjudet.

Då hade varit mycket bättre med ett snyggt soffbord med tonade glasinlägg i vilket laddfunktionen finns inbyggd i respektive hörn av glasskivan. Det hade varit något det! Ladda upp medan du chillar framför Netflix.

: )
Användarnivå 2
@Tristan
åhå.... varför inte ladda på natten? Har haft den rutinen i flera år. Så att på morgonen har jag en 100% mobil.

Ja, laddare överallt. Får köpa loss farmors vaxduk och lägga plattor under.... så kan man ladda på alla släta ytor😂😂

Användarnivå 4
Emblem +9
Vad tror ni är nästa steg efter trådlösa laddytor då? Tänk om det kommer WiFi-laddning?

Användarnivå 5
Emblem +10
@niiveus

The future might be here already:

Apple WiFi Charging
Användarnivå 2
@niiveus
ja varför inte?! Dock så är det väl på G med solceller inbyggt i skärmen?! Så man kan ladda i solen.

Den dagen det kommer trådlös el så jublar jag. Tänk o slippa dra sladdar till kontakter. Utan man har bara en sändare och en mottagare.

Eller en tv med qi. Du tapetserar in ”plattan” och sedan bara hänger teven framför. Så slipper man sladd.
Bara HDMI kontakten blir trådlös med... hur skall man annars köra Apple TV 🙂
Användarnivå 4
Emblem +9
@niiveus

The future might be here already:

Apple WiFi Charging




Den dagen det kommer trådlös el så jublar jag. Tänk o slippa dra sladdar till kontakter. Utan man har bara en sändare och en mottagare.

YES! Ja! Är allergisk mot sladdtrassel så det hade ju varit drömmen. 🙏
Användarnivå 2
@niiveus

det finns trådlös HDMI, men inte för 4K och Dolby vision/Atmos 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag har haft två olika, Billigare alternativet tyckte jag fungerade som den skulle men känns lite för lätt och för plastig, samt at t den blinkande led-lampan är väldigt störande om man laddar på natten. Samt att det är lite lågt w så telefonen laddar inte svinsnabbt (om du har en iPhone xs/xsMax ellr Xr så laddar den lite snabbare än de tidigare iPhone med trådlös laddning)

Sedan köpte jag denna lyxpucken, och det är skillnad i hur snabbt den laddar. Och den har ett mysigare lägre ljus som bara är fast vitt när telefonen ligger på. Den känns solidare och stabilare, mer som en produkt man vill ha till sin (om man är som mig) dyrgrip. Jag skulle rekommendera den sistnämnda, men om priset avskräcker så fyller den första funktionen som den saluför.

Svara