Tre & deras underleverantörer

  • 28 September 2018
  • 6 svar
  • 920 visningar

Hej! Min fråga är ganska enkel.
Varför fortsätter Tre att använda underleverantörer som Viggo & Telanova när man gång på gång blir lurad?
Klagomålen går enkelt att finna både via Googlesökning & sökning i 3Community.
Dags för en förändring?
Bpde jag & min fru är trogna 3-kunder sedan många år, men ska detta fortsätta så vet vi inte om vi kommer att fortsätta vara det, tyvärr.'

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till lounge - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Harmonicaman65! Varmt välkommen till 3Community!

Det är självklart jättetråkigt om du upplever dig lurad i samband med kontakt av någon av våra återförsäljare! Det är väldigt viktigt för oss att våra återförsäljare bemöter våra kunder professionellt och att man kan känna sig trygg vid kontakt med dem. Upplever man att något har blivit fel, vill vi gärna få feedback på detta så att vi kan säkerställa att det blir rätt, samt även feedbacka återförsäljaren och se till så att det ej sker igen.

Om det är så att man ej vill ha kontakt med återförsäljare, utan direkt med oss, går det bra att kontakta oss på 0771 735 300 alternativt besöka någon av våra 3Butiker.
Hej, Nils.

Tack för svaret. Tyvärr så har vi behövt ringa er på Tre ett antal gånger pga hur era underleverantörer agerat.
I fortsättningen kommer vi bara att kontakta Tre direkt när det rör våra abbonemang hos er.

Mvh. Patric
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Patric!

Vill bara flika in min personliga syn på det hela och den går i linje med uttrycket "om något är för bra för att vara sant..." vilket passar in rätt väl på beteendet hos en hel del säljare hos de aktuella bolagen.

Jag brukar själv alltid råda folk att skippa mellanleden och ta direkt kontakt med operatören.

Finns det inte en 3-butik i närheten har man alltid tre.se eller Kundservice att tillgå och ja man kanske inte kan få just det där unika, speciella och "bästa pris för dig"-erbjudandet som utlovas hos återförsäljaren ifråga men du kan vara säker på att få det som du faktiskt kommer överens om och man slipper problemet med att återförsäljaren inte vill acceptera den lagstadgade ångerrätten då du alltid har den möjligheten vid beställning via såväl Tre.se som Kundservice.
Du har så rätt. Probkemet är att även i Tre:s butik (-er) har detta hänt & när jag ringer kundtjänst såbekräftade dom att sådant händer även där!?
Är mycket medveten om att "om det låter för bra för att vara sant,,,".
Men när man VARJE gång frågar både 2 & 3 gånger om det dom vill ge oss kommer att innebära någon merkostnad, så har svaret alltid varit att vi INTE kommer att drabbas av några merkostnader.
Detta har bevisligen inte varit sant.
Nu tar vi inte emot fler "gåvor" förrän vifår svart på vitt att dessa är helt gratis.

Är inte ute efter att smutskasta Tre på något vis för jag är & kommer att fortsätta att vara en trogen kund då jag i övrigt tycker dom är bra.

Mvh. Patric
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej igen!

Det tycker jag låter än mera allvarligt om du även upplever att problemen finns hos 3:s egna butiker.

Om du har tid och lust skulle jag rekommendera dig att beskriva de händelser ni har upplevt med säljare i 3-butiker, vilka butiker de är och vilka säljare framgår av säljar-ID:t vilket återfinnes längst ner på abonnemangsavtalet, samt skicka in det till 3:s Kundombudsman enligt kontaktuppgift här.

Det handlar inte bara om att ni ska få rätt utan även att andra kunder inte ska behöva gå igenom samma problematik samt att ansvarig butikschef ska få ta del av kritiken för att kunna vidareutbilda sina anställda vid behov.

Med andra ord ge lite av din tid för att hjälpa andra kunder undvika att hamna i samma typ av problematik. : )
Visst kan jag göra det.
Ska försöka samla ihop de "erbjudanden" vi har fått så detaljerat som möjligt & maila det till dom.

Mvh. Patric

Svara