Besvarat

Bindningstid operatörslås hos företag

  • 17 October 2019
  • 1 svar
  • 358 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Vänligen förklara varför jag ombeds betala 350:- för att ta bort operatörslåset från företagsmobil som var ny (mars) 2016.

Jag läser om bindningstider:

  • När du tecknar ett abonnemang är bindningstiden 18 eller 24 månader.
  • Om du väljer att byta abonnemangsform kommer du behålla samma
    bindningstid som innan. Väljer du istället att förlänga ditt abonnemang
    med eller utan hårdvara kommer bindningstiden att förlängas. 

Det sista förstår jag inte, hur länge hänger min gamla telefon ihop med mitt abonnemang som förlängs varje år?

Sedan december 2018 har jag en telefon som betalats kontant. Abonnemanget har förlängts utan hårdvara, förmodar jag?

I Mitt3 står

Bindningstid: 2020-11-21

 

..så när detta förlängs, “med eller utan hårdvara kommer bindningstiden att förlängas”, va?!

Något måste väl vara fel här? Jag kan väl inte ha en bindningstid på nästan fem år? Hur länge måste jag vänta för att kunna avlägsna operatörslåset från min gamla telefon gratis?

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre[/i]

 

icon

Bäst svar av Pettersson 17 October 2019, 23:25

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

för företagskunder gäller: även fast bindningstiden är slut på ditt abonnemang kostar det 350kr att låsa upp en operatörslåst mobil. Att telefonen är operatörslåst hänger inte direkt ihop med bindningstiden. Telefoner köpta från 3 efter 2018-09-04 är inte operatörslåsta.

Följande text finns att läsa på 3s hemsida

Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut oavsett om bindningstiden är slut eller inte. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid eller kontantköpt din produkt debiteras du 350 kronor.

 

Vill du läsa mer om och beställa en upplåsning kan du göra det här

 

Så nej, du har inte haft en bindningstid på fem år.

 

Svara