Besvarat

Byta till individuella notilsljud för apparna i S21 Ultra

  • 28 February 2021
  • 6 svar
  • 4492 visningar

Upptäckte att "standard-ljudet" för aviseringar läggs in på alla mina appar i telefonen. Vissa har jag kunnat ändra tillbaka på i appen eller på inställningar för appen. 

Men appar som Swish med flera kan jag inte ändra för. Vill gärna välja eget ljud för alla appar som skicka aviseringar.

 

Var/eller hur gör jag detta? Har letat länge på forum överallt men hittar inte någon universal-lösning för alla appar.

Tack på förhand

Johan

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 1 March 2021, 13:31

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Sture77! Välkommen till 3Community :rainbow:

Vad använder du dig utav för telefon? iPhone verkar tyvärr vara rätt begränsade i detta och det går inte att ändra ljudet för notiser på varje individuell app, utan går endast att ändra på iPhones egna appar såsom meddelanden(SMS), påminnelser osv.

Men för Android-telefoner verkar det gå att göra genom att individuellt gå in i varje apps inställning och där inne ändra ljudet. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, tror det finns i inställningar under ”special” eller avancerade” inställning i appen inställningar. 
sitter inte på samsung nu men då var det så, att man ställer in sådant i avancerad eller under notiser i inställningar. Dvs inte i appen specifikt. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hoppsan såg nu att du skrivit Samsung i Titeln - hoppas att @Chipsgeneralen’s svar var tydligare än mitt :sweat_smile:

 

Tack för era svar. Men det finns inga  inställningar på telefonen för att komma åt detta vad jag kan hitta.

 

De appar jag bytt så har jag hamnat i ett ljudläge i telefonen via appen. 

På Gmail t ex så kunde jag välja notisljud i Samsungs inställningar via Gmail appen. Jag länkades till en inställning i telefonen inifrån Gmail-appen som jag inte kommit åt på annat sätt. Jättemärkligt är det. 

Så vissa har jag av olika konstiga sätt lyckats ändra via apparna själva men inte via telefonens inställningar enkom.

Användarnivå 7
Emblem +38

Tack för era svar. Men det finns inga  inställningar på telefonen för att komma åt detta vad jag kan hitta.

 

De appar jag bytt så har jag hamnat i ett ljudläge i telefonen via appen. 

På Gmail t ex så kunde jag välja notisljud i Samsungs inställningar via Gmail appen. Jag länkades till en inställning i telefonen inifrån Gmail-appen som jag inte kommit åt på annat sätt. Jättemärkligt är det. 

Så vissa har jag av olika konstiga sätt lyckats ändra via apparna själva men inte via telefonens inställningar enkom.



Förlåt om jag dubbelfrågar nu. Men du KAN ändra apparnas individuella notisljud? Men inte alla? 

För som jag läste till så kan man som du säger ändra det mesta. Om du har gester aktiverat i telefonen så sveper du uppåt och håller en liten stund på hemskärmen får du upp alla aktiva appar. Därifrån så trycker du  på appikonen för den app du vill ställa in. och då kan man typ ta “app info” för att komma till den specifika appen och ändra notisljud. Vissa Appar kanske inte tilllåter det. Men det är sättet jag nu sett ska fungera. 

Hoppas det löser sig! Hade jag haft Samsung hade jag lättare kunnat hjälpa! :smile:



Förlåt om jag dubbelfrågar nu. Men du KAN ändra apparnas individuella notisljud? Men inte alla? 

För som jag läste till så kan man som du säger ändra det mesta. Om du har gester aktiverat i telefonen så sveper du uppåt och håller en liten stund på hemskärmen får du upp alla aktiva appar. Därifrån så trycker du  på appikonen för den app du vill ställa in. och då kan man typ ta “app info” för att komma till den specifika appen och ändra notisljud. Vissa Appar kanske inte tilllåter det. Men det är sättet jag nu sett ska fungera. 

Hoppas det löser sig! Hade jag haft Samsung hade jag lättare kunnat hjälpa! :smile:

Ja, jag kan ändra vissa appars individuella notisljud. Men det sker i apparnas egna inställningar.

 Det är ju den funktionen man saknar. Väldigt märkligt att den inte finns, eller om den finns och jag inte lyckas hitta inställningen som aktiverar den i systeminställningarna.

 

Hur som helst, de ändringar i ljud jag lyckats med har alltså skett genom att jag gjort dem inne i den öppna appens inställningar. Alltså att jag har öppnat appen och är i den. 

 

Är irriterad över att ha sms-ljud när man får Swish, även om det är kul när det kommer pengar :smile:

 

Denna möjligheten, i Samsungs inställningar,  har jag hittat i typ en till två appar (se bilden). 

Den som du ser på bilden vill man ju ha till alla appar:nZsH5mzYhkypgDzItP11hULOWwEL-aN86O8y2tcmsOA3tT6IPy4g61SN37IRs20QIifMYTTsgenjCyCmmZu-8Y_p0v7fXOLsS0y2hQVbj8pHgiMbYVt619Vsm85HGWqEzD8bcZQQq_JJ0K9HNWZQExcOP2YgpZ9zq8abwNK5aW9mX5CodfRcrb2kSdl_aI6wdgkiaYLeOmakdD_V90frx3VxBJrdy5sw6Ly7uOgmJb2MgVwRnErKDVCqKIBw_IdfRHGfdCu7qs_HZsynXX_BF1FC6VId76EqL_Le8UZdCtSVqYFO2X_ya2255wqDFT9VhZqm5jbbD6UVLgjd69DAdYV3LRCwdIyD_R1J68tQPqcw_fQwFR6MnX15NhBN1UIdypkD537L64rDYn9RFL8QJN_aTmGXb05oGpcujZiUZrZMvhic2_sl1WU2XKQWHp1sr8x0zgkcM_zujCy4yr-8JS5l7Lx6_GMfe3dAlWd09KW621ZJMEMh--_nJ4RWq8ZZRbaOjGHy4SHlrHB7MBed-3DY7Yu77qi62WRnba413qJJ5Wf5DQsiqrKcVQhwiAIPnF6wnMwbQIV_2wwLHb0TQ9mUJqrc5r0CFVESafLUk-OFV4GbFR4AxklfBOEnFpRASJoW4jiWcJ6fHzvQcBc1F_rlBRtEhqlHBf07_1tDhMC5WrZAqVq6OKKCG0HRfSs=w1080-h1207-no?authuser=0

Svara