Besvarat

Dubbla SIM-kort, två olika operatörer?

  • 13 November 2019
  • 5 svar
  • 2168 visningar

Hej!

Jag är jättetrött på att släpa på två telefoner (privat och jobb) och skulle vilja ha en telefon med två SIM-kortsplatser istället nu när det snart är dags för mig att förlänga mitt abonnemang.

 Har spanat in Huawei P30 PRO men funderar på följande: privat har jag då abonnemang hos er på 3 men i jobbet har jag Telia. Går det att lösa?  Att ha en telefon med två olika SIM-kort och operatörer?

Med vänlig hälsning,

Rebecca

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 13 November 2019, 19:14

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, det går självklart att ha två operatörer i en telefon om telefonen stödjer dubbla SIM. iPhone har en lösning som är att man har ett fysiskt och ett "e-sim" i telefonen. Medans de flesta andra har två kortplatser :) 

Användarnivå 2

Ja, SIM-korten kan vara från olika operatörer.

Det är i princip därför det finns två SIM-kortsplatser. Det kan vara privat- och jobbnummer, ring- och surfkort, svenskt och utländskt eller vad som helst.

Hur det funkar med operatörslåsta telefoner vet jag inte men de är ganska ovanliga idag. 

Detta gäller även med eSIM - det kan räcka med att man laddar ner en operatörs app på utlandssemestern för att få ett utländskt eSIM så att man kan surfa billigt. 

Användarnivå 7
Emblem +40

Som ett tillägg till @Chipsgeneralen så gäller generellt att så länge telefonen inte är operatörslåst bör det fungera. 3 säljer inte operatörslåsta telefoner längre, så din lösning bör fungera bra. :)

Aha, där se man. Då har jag lärt mig flera nya grejer via era svar - stort tack för hjälpen! 😊

Användarnivå 7
Emblem +38

@Pettersson  

Du har nog rätt. Som jag förstod det när jag läste på förut var att operatörerna bara kunde låsa en sim-korts plats? Men som sagt har ju du betydligt bättre koll på dubbla SIM än vad jag har! :) 

Svara