Besvarat

eSIM i Samsung Galaxy S10?

  • 13 October 2021
  • 4 svar
  • 879 visningar

Jag beställde eSIM till min Samsung Galaxy S10, följde instruktioner (se bild) och det funkar inte alls! Jag har letat runt i varenda menys undermenys undermeny i mobilen men hittar inte det som anges i instruktionen :rage:

Funkar det inte på SGS10 eller funkar inte instruktionen på min mobil? :thinking::rolling_eyes:

Hjälp!

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 13 October 2021, 21:30

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej! Tyvärr stödjer inte S10 E-sim. Den har stöd för dubbla simkort men inte någon av dem är E-sim! Vet att Samsungs vikbara stödjer e-sim och att alla nya iPhones gör det. Nu till och med dubbla E-sim på iPhone 13-modellerna.

Tack @Chipsgeneralen!
Jag pratade med 3-supporten och jag bad dem upplysa på hemsidan om att det inte går att beställa e-sim till alla telefoner, endast vissa utvalda.

Jag får vänta tills jag byter telefon helt enkelt

:wink:

Användarnivå 7
Emblem +36

Snyggt svar @Chipsgeneralen! Vet att “DualSIM” skapat samma förvirring för många andra användare.

Håller med dig @Gitjen! Man kan tycka att det ska framgå tydligare vilka telefoner som är kompatibla med eSIM på sidan så att det råder utan tvivel att det går med just sin telefon. Jag tar och feedbackar det jag med :grin:

Användarnivå 7
Emblem +38

Tack @Chipsgeneralen!
Jag pratade med 3-supporten och jag bad dem upplysa på hemsidan om att det inte går att beställa e-sim till alla telefoner, endast vissa utvalda.

Jag får vänta tills jag byter telefon helt enkelt

:wink:


Ja men precis. tyvärr. E-sim har väl rullats ut lite märkligt men det verkar finnas en tydlig linje för alla att det är framtiden. Tekniskt är det ju magiskt då det frigör oändliga utrymmen i telefonen. 

Att Samsung just nu petar in det i vissa telefoner men inte andra ser jag bara som ett litet prov inför framtiden.  Vet inte riktigt hur det ser ut från operatörers sida och om det är något där som ser till att E-sim kanske inte har kommit lika hårt som man först kanske kan tro. Vet att kina hade någon lag om det och där hade (Har!?) iPhone inte e-sim utan två kortplatser i luren. 

Svara